Content creatie
Zo kan het inzetten van een video onder andere bijdragen aan het visualiseren van jouw product of dienst, wat weer stimulerend is voor de merkbeleving. We weten precies hoe we jouw product of dienst kunnen uitlichten in een video en welke elementen we juist in de praktijk moeten laten zien. Zo kun je bij Reshift Creative Studios kiezen uit zeven verschillende videosoorten, die wij hieronder graag verder aan je toelichten.
Productvideo
Wil je jouw product of dienst direct onder de aandacht brengen bij de doelgroep? Dan kan een duidelijke productvideo hierbij helpen. Bij productvideo’s lichten we de specificaties/USP’s van een product uit aan de hand van een vooraf uitgewerkt script. Dit kan verteld worden door presentator of een voice-over. Ook kun je er bij een productvideo kiezen of je het wilt laten opnemen in onze Reshift-studio, of dat je het liever op een locatie laat filmen die meer bij het product past. Graag gaan we vooraf met je in overleg om te bepalen wat jouw wensen zijn.
Gebruikersscenario
Wil je jouw product of dienst uitlichten aan de hand van een persona of bepaalde situatie, dan is een gebruikersscenario hiervoor geschikt. We schetsen in de video een vooraf uitgewerkt gebruikersscenario dat aansluit bij jouw product of dienst. Op die manier laten we zien bij welke doelgroep jouw product het best aansluit en richten we de ‘tone of voice’ op jouw doelgroep. We creëren een herkenbare situatie, wat de verbinding met de consument kan vergroten ten aanzien van jouw merk.
Compilatievideo
Bij Reshift Creative Studios organiseren we veel workshops, waarbij een mooi sfeerverslag achteraf natuurlijk niet kan ontbreken. Zo organiseren we regelmatig workshops voor Zoom.nl in samenwerking met cameramerken, waarbij we producten testen op locatie en aan de hand van een bepaald thema. In zo'n sfeerverslag schetsen we een beeld van hoe zo’n workshop is verlopen en wat de deelnemers van het product en de ervaring vinden. We bieden bij sfeerverslagen zowel het merk als de deelnemer een podium. Uiteraard proberen we met onze sfeerverslagen weer nieuw publiek te prikkelen om deel te nemen aan een volgende workshop of om het product te gaan uitproberen.
Interview/expertvideo
Met een expertvideo biedt Reshift Creative Studios de kans om aan de hand van een interview meer te vertellen over jouw product of dienst. Aan het woord is een expert van jouw organisatie of een onafhankelijk persoon die veel weet over de productcategorie of dienst. In een expertvideo krijg je de kans om de consument een kijkje achter de schermen van jouw organisatie te gunnen, zodat je kijker hierdoor een beter beeld krijgt van jouw product of dienst. Dat vergroot de merkbeleving.
Animatievideo/techsplainer
Wil je aan de hand van een video een bepaald technisch aspect van een product of dienst uitlichten? Dan is een animatievideo de meest geschikte optie. Een animatievideo leent zich bij uitstek voor het duiden van een ingewikkelde technologie of de uitleg van een bepaald programma/product. Onze animatievideo’s zijn bondig, doeltreffend en informerend, waardoor de kijker in maximaal 3 minuten meer weet over het (technische) onderwerp.
Minidocu/serie
Een minidocumentaire of een videoserie zijn de grootste videoproducties die we bij Reshift Creative Studios draaien. De kracht van een serie zit 'm in het verdiepende aspect waar je op in kunt gaan bij een bepaald product of dienst. We creëren bij een serie of minidocumentaire een bepaald idee en sfeer, dat we met een professioneel team gaan uitwerken. De insteek en lengte van de serie/minidocumentaire is sterk afhankelijk van het product of dienst.
Livestream
Wil je graag een livestream geven over jouw product of dienst? Ook dat kan bij Reshift Creative Studios! We hebben ervaring met het geven van livestreams over educatieve onderwerpen, maar dit is zeker geen vereiste. Welke mogelijkheden er zijn voor het organiseren van livestreams, kun je bij ons aanvragen. Wij denken graag mee over hoe we jouw livestream tot een succes kunnen maken!