reshift. Wie wij zijn
Wat krijg je als je digital life en data mengt met een fikse dosis passie, content en teamspirit? Dan krijg je Reshift, dé content-specialist van Nederland. Wij maken, distribueren en meten unieke content. En daarmee bereiken we maandelijks 8 miljoen mensen. Inderdaad: zo’n beetje de helft van alle Nederlanders. Die 8 miljoen mensen bereiken we via onze toonaangevende merken in combinatie met onze specialismen Compare, Tech, IT-community’s, Games, Photography en Education.
Compare
Met namen als Kieskeurig.nl, BesteProduct.nl en Wasmachines.nl heeft Reshift een aantal grote en invloedrijke spelers in huis als het aankomt op compare-gebied.
Tech
Reshift publiceert een viertal printmagazines, een aantal grote techwebsites en jaarlijks meerdere specials en is dus altijd op de hoogte van het laatste technieuws.
IT Communities
Reshift biedt managers, developers, architects, innovators en onderwijs-professionals nieuwe inzichten en groei door community’s en bedrijven met elkaar te verbinden.
Games
Met Power Unlimited heeft Reshift het grootste én het oudste game-magazine in Nederland in huis. Dankzij Gamer.nl en InsideGamer.nl is ook het online gedeelte gecoverd.
Photography
Reshift zet hard in op het gebied van fotografie en doet dat aan de hand van print (Zoom, SHUTR), educatie (Zoom Academy) en diverse campagnes en evenementen.
Education
Reshift zoekt de verbinding tussen onderwijs en het bedrijfsleven. Dat is de reden waarom studenten en docenten een actieve rol hebben binnen onze communities.
Persberichten & nieuws

De e-bikemarkt wint jaar op jaar aan populariteit. In 2020 worden er zelfs meer fietsen mét elektrische motor verkocht, dan fietsen zonder elektrische motor. Hoewel deze markt van origine heel offline gericht is, vindt de oriëntatie meer en meer online plaats. De e-bikedoelgroep heeft veel behoefte aan informatie van betrouwbare instanties en andere e-bikers, en deelt zelf ook graag ervaringen met andere e-bikers. Kieskeurig.nl heeft jarenlange ervaring met de e-bikedoelgroep en weet hoe de brug van offline naar online te maken is. Lees verder en leer meer over deze mooie productgroep en de verschillende doelgroepen.
Lees meer

Het creëren van betrokkenheid bij social content blijkt soms een lastige opgave te zijn, maar er zijn diverse wetenswaardigheden die het stimuleren van dat zogenoemde ‘engagement’ makkelijker maken. Zo zijn er dingen waar je op moet letten bij het schrijven van een tekst op Facebook en kun je je video op Instagram het beste een specifieke lengte maken (probeer eens maximaal dertig seconden voor een hoger engagement). Ook zijn er zaken waar je rekening mee moet houden wanneer je een YouTube-video uploadt. Door wat eenvoudige richtlijnen toe te passen, kun je meer clicks, likes, comments, shares en videoviews realiseren.
Lees meer

Hoewel elk huishouden een wasmachine nodig heeft, lijken consumenten bij de keuze voor een nieuwe wasmachine vaak terug te vallen op specificaties en merkbekendheid. Kieskeurig.nl merkte op dat consumenten wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken bij het uitzoeken van een nieuwe wasmachine. Daarom zette Kieskeurig.nl in samenwerking met BesteProduct.nl een grote onafhankelijke test op van 50 wasmachines, uitgevoerd door een onafhankelijk en extern onderzoeksbureau.
Lees meer
In samenwerking met Zoom.nl lanceert topfotograaf William Rutten zijn eerste online video Masterclass. Met ruim twee uur aan exclusief materiaal, variërend van bijzondere anekdotes en praktische tips tot concrete adviezen, is dit dé kans om in corona-tijd toch van de meester zelf te kunnen leren. Williams doel: Nederlandse fotografen helpen en motiveren om tot een hoger niveau te komen.
Lees meer
Is jouw consumentengedrag ook veranderd de afgelopen periode? Ben je meer, of juist minder gaan besteden in de bijzondere situatie waarin we nu leven? Uit onderzoek van Kieskeurig blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders zijn inkomen nog aan dezelfde zaken uitgeeft. Vooral studenten en mensen in loondienst lijken hetzelfde bestedingspatroon te hebben als voorheen.
Lees meer
Vacatures voor developers en IT-specialisten
De Nederlandse markt heeft veel vraag naar nieuwe en innovatieve recruitment oplossingen die ver weg staan van de traditionele recruitment. Met het verbreden van het aanbod en services biedt Reshift haar klanten on- en offline oplossingen om in contact te komen met de beste developers en ontwikkelaars in Nederland.
Lees meer

Aanstaande woensdag 5 en donderdag 6 februari is het in de Jaarbeurs Utrecht tijd voor IPON 2020. Ook op de tiende editie van dit twee jaarlijkse event voor het onderwijs wordt volop aandacht besteed aan innovatie en ICT.
Lees meer

Met meer dan 50 sprekers van over de hele wereld, live demonstraties, workshops, hackathons en vele netwerkmogelijkheden belooft de vierde editie van TEQnation een spektakel te worden.
Lees meer

Het Haarlemse mediabedrijf Reshift, eigenaar van o.a. Kieskeurig.nl, heeft de vergelijkingssite Wasmachines.nl overgenomen. Reshift wil door deze overname zijn positie in de witgoedmarkt verstevigen.
Lees meer

Op 13 maart a.s. is het zover: de eerste editie van de IT-conferentie Future Tech 2019. Hèt kennis-evenement voor en door developers, architecten en IT professionals die werken met Microsoft technologieën (C#, .Net framework, Azure en web technologieën).
Lees meer