Whitepaper - De opkomst van de
E-bikemarkt

De e-bikemarkt wint jaar op jaar aan populariteit. In 2020 worden er zelfs meer fietsen mét elektrische motor verkocht, dan fietsen zonder elektrische motor. Hoewel deze markt van origine heel offline gericht is, vindt de oriëntatie meer en meer online plaats. De e-bikedoelgroep heeft veel behoefte aan informatie van betrouwbare instanties en andere e-bikers, en deelt zelf ook graag ervaringen met andere e-bikers. Kieskeurig.nl heeft jarenlange ervaring met de e-bikedoelgroep en weet hoe de brug van offline naar online te maken is. Lees verder en leer meer over deze mooie productgroep en de verschillende doelgroepen.

Nederland fietsland
Wanneer je denkt aan Nederland, dan denk je al vrij snel aan fietsen. Nederland is een fietsland pur sang. In totaal fietsen Nederlanders zo’n 15 miljard kilometer per jaar. Dat is ruim 880 kilometer per persoon . Diverse grote merken komen oorspronkelijk uit Nederland en er komen steeds meer nieuwe innovatieve fietsmerken bij. Deze merken brengen elk jaar weer nieuwe modellen op de markt die er mooier uitzien dan hun voorgangers en vaak zijn voorzien van nog nieuwere technieken. Maar zoals overal bepaalt het budget de keuze.

Sinds grofweg 2008 wint de elektrische fiets aan populariteit en ontwikkelen bijna alle fietsmerken nu e-bikes. 2020 is het jaar waarin naar verwachting meer elektrische fietsen verkocht worden dan fietsen zonder ondersteuning. In 2019 werden er al ruim 400.000 e-bikes verkocht. Uniek aan dit product is dat de senioren de early adopters waren. Maar ook de jongere generaties stappen nu snel over op de elektrische fiets, voor het gemak of omdat ze een gezondere levensstijl zijn gaan leven door bijvoorbeeld meer te fietsen naar werk of school.

E-bikedoelgroep en behoeftes
Op Kieskeurig.nl zien we dat de bezoekers een e-bike voornamelijk gebruiken voor vrijetijdsritten (80%). Een deel van de bezoekers gebruikt de e-bike voor woon-werkverkeer (13%) en een klein gedeelte voor korte ritjes in de stad (7%). De leeftijden zijn meer verdeeld. Leeftijdsgroepen Kieskeurig.nl (elektrische fiets):
•  18 – 24 jaar: 3%
• 25 – 34 jaar: 12%
• 35 – 44 jaar: 13%
• 45 – 54 jaar: 16%
• 55 – 64 jaar: 24%
• 65+: 32%

Kieskeurig.nl werkt met vier e-bikepersona’s, allen met verschillende behoeftes: De verbindende factoren onder de volwassen e-bikers zijn:
• Geïnteresseerd in ontwikkelingen en trends op e-bikegebied;
• Ervaringen en kennis worden graag gedeeld;
• Fietsroutes worden graag gedeeld;
• Advies wordt graag aan elkaar gegeven;
• Veel interesse in (persoonlijke) aanbiedingen.

De e-bikemarkt wint jaar op jaar aan populariteit. In 2020 worden er zelfs meer fietsen mét elektrische motor verkocht, dan fietsen zonder elektrische motor. Hoewel deze markt van origine heel offline gericht is, vindt de oriëntatie meer en meer online plaats. De e-bikedoelgroep heeft veel behoefte aan informatie van betrouwbare instanties en andere e-bikers, en deelt zelf ook graag ervaringen met andere e-bikers. Kieskeurig.nl heeft jarenlange ervaring met de e-bikedoelgroep en weet hoe de brug van offline naar online te maken is.

Meer lezen?
Dit was slechts een klein deel uit de volledige whitepaper die wij voor je hebben gemaakt over de opkomst van de E-bikemarkt. Je kunt deze whitepaper gratis downloaden. Druk hieronder op de link, vul je gegevens in en we sturen je graag het whitepaper toe per mail. Wanneer je je gegevens achterlaat voegen we je gelijk toe aan onze B2B nieuwsbrief, deze nieuwsbrief staat altijd boordevol informatie over en van onze merken als Kieskeurig.nl, Computer Idee, Computer!Totaal en nog veel meer! Dus meld je aan!

Klik hier om de whitepaper te downloaden