Kieskeurig.nl ziet nu al records Black Friday 2023: Entertainment belangrijker dan energie
Productvergelijker Kieskeurig.nl ziet een aanzienlijke toename in websiteverkeer en een opvallende verschuiving in consumentengedrag rondom Black Friday 2023. Dit jaar is Black Friday eerder en succesvoller van start gegaan dan in voorgaande jaren, met 10 november als de duidelijk merkbare start voor meerdere winkeliers.
In vergelijking met hetzelfde weekend vorig jaar, heeft Kieskeurig.nl dit weekend een indrukwekkende stijging van meer dan 30 procent in websiteverkeer waargenomen. Deze stijging wijst op een groeiende interesse van consumenten in de Black Friday-aanbiedingen.
Verschuiving in consumenteninteresse
Opmerkelijk is de verschuiving in consumentengedrag vergeleken met vorig jaar. Waar in 2022, tijdens de energiecrisis, de focus lag op het aanschaffen van energiezuinige producten zoals nieuwe vriezers en inductiekookplaten, zien we dit jaar een duidelijke trend richting entertainment-elektronica. Met name binnen de productcategorie televisies is een significante stijging in vraag te zien. Sinds 10 november zijn de prijzen van maar liefst 77 televisiemodellen met meer dan 10 procent gedaald, wat aantoont dat winkeliers inspelen op deze veranderende consumentenbehoefte.
Vooruitzichten Black Friday
Hoewel de vroege start van Black Friday dit jaar een succes is, verwacht Kieskeurig.nl nog een verdere toename in consumentenvraag in de aanloop naar 24 november. Historische gegevens bevestigen dat Black Friday zelf traditioneel de drukste dag van het jaar is. Retailers lijken hierop in te spelen door nog eerder te starten met het aanbieden van aantrekkelijke deals, een strategie die dit jaar lijkt te resulteren in grotere successen dan in voorgaande jaren.
Kieskeurig.nl blijft de trends en ontwikkelingen op de voet volgen en zal regelmatig updates geven over consumentengedrag en -voorkeuren tijdens deze belangrijke winkelperiode.
Over Kieskeurig.nl
Kieskeurig.nl is een van de leidende productvergelijkingssites in Nederland, die consumenten helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen door betrouwbare productreviews en gedetailleerde productinformatie te bieden.
Neem voor meer informatie, beeldmateriaal en/of interviewaanvragen contact op met Kevin van Oosteren bij Reshift via kvanoosteren@reshift.nl of via +31 (0)6 29 56 66 43.