Energiecrisis beïnvloedt Black Friday 2022

Black Friday is pas halverwege, maar er tekent zich al een sterke trend af. De Nederlandse consument is – veel meer dan voorgaande jaren – op zoek naar producten waarmee er bespaard kan worden op de energiekosten. Ook wordt er meer gezocht op echt praktische producten. Dat is duidelijk anders dan in andere jaren, waarin consumenten zich vooral richtten op luxe producten. Dat concludeert het onafhankelijke vergelijkings- en reviewplatform Kieskeurig.nl. En hoewel het aantal aanbiedingen onverminderd groot is, lijken ze wel net iets minder spectaculair dan vorig jaar.

Ten opzichte van vorig jaar ziet Kieskeurig.nl de populariteit van producten als bijverwarming (+211%), thermostaat (+60%) en elektrische deken (+109%) aanzienlijk toenemen. “Logisch als je kijkt naar de hoge energiekosten tegenwoordig. Je merkt dat consumenten echt op zoek zijn naar producten waarmee ze iets meer controle kunnen hebben op de energiekosten”, aldus Aldo Hannema, Category Manager Kieskeurig.nl.

Praktisch & veilig
Naast deze energiebesparende producten zijn ook de echt praktische huishoudelijke producten als vriezers (+49%) en inbouw-koelkasten (+40%) een stuk populairder dan vorig jaar. Op de lijst van topstijgers op Kieskeurig.nl komen daarnaast ook producten om je huis te beveiligen terug. Zo wordt er dit jaar aanzienlijk meer geklikt op producten als beveiligingscamera’s (+113%) en beveiligingsdeurbel/intercom (+59%). Hannema: “Ook niet heel gek als je je bedenkt dat deze producten steeds betaalbaarder worden, waardoor de drempel om je huis te beveiligen een stuk lager wordt.”

Veel deals, maar minder spectaculair
De echt interessante aanbiedingen worden op Kieskeurig.nl voorzien van het ‘Hot Deal’-label. Deze producten zijn in de afgelopen periode aanzienlijk in prijs gedaald. De vergelijker houdt prijsveranderingen van producten bij, zodat de consument er zeker van kan zijn dat het om een eerlijke aanbieding gaat. Producten die met de laagste prijs ooit op Kieskeurig.nl staan, krijgen daarnaast ook nog eens het ‘laagste prijs ooit’-label. “Opvallend daarin is dat het aantal Hot Deals gelijk ligt met het niveau van voorgaande Black Fridays, maar dat het aantal producten met het ‘laagste prijs ooit’-label aanzienlijk lager is dan voorheen. Wellicht zien we ook hier het gevolg van de inflatie terug, waardoor veel producten duurder zijn geworden”, aldus Hannema.

Deals vooral op tech-gebied
De meeste Hot Deals op Kieskeurig.nl zijn te vinden in de meer tech-gerelateerde productgroepen zoals televisie, laptop, smartwatch en smartphone. Ook het ‘Laagste prijs ooit’-label komt het meest terug in de echte elektronicagroepen.

Over Kieskeurig.nl

Kieskeurig.nl, onderdeel van Reshift, is in 1999 gestart en uitgegroeid tot de meest toonaangevende en complete vergelijkingswebsite. Het doel van Kieskeurig.nl is om de consument betrouwbare, onafhankelijke informatie over diverse producten te verschaffen. Dagelijks bezoeken ruim 170.000 consumenten Kieskeurig.nl. Zij vergelijken hier producten, prijzen en winkels, beschrijven hun ervaringen met producten en lezen de reviews van andere consumenten.

Scroll naar boven
Bedrijfsnaam
Voornaam
Achternaam

Student? Kickstart je Carrière!

Welke richting wil je op?

contact. Klantenservice

Solliciteer. functie

Solliciteren. functie

Resultaten

contact. algemeen

Wil je weten hoe onze merken en unieke content kunnen bijdragen aan de beleving van jouw bedrijf? Of wil je gewoon gezellig een keer langskomen voor een goeie kop koffie? Bel of mail ons om een afspraak te maken of vul het formulier hieronder in!

contact. Sales

Graag vertellen we je meer over wat onze commerciële proposities, (non-)spot-oplossingen, branded of owned content-concepten, seminars, event shows en consumentenevents voor jouw merk kunnen betekenen. Wil je weten wat Reshift voor jouw merk kan doen? Vul dan de velden hieronder in!