Gedrag consumenten behoorlijk veranderd

Is jouw consumentengedrag ook veranderd de afgelopen periode? Ben je meer, of juist minder gaan besteden in de bijzondere situatie waarin we nu leven? Uit onderzoek van Kieskeurig blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders zijn inkomen nog aan dezelfde zaken uitgeeft. Vooral studenten en mensen in loondienst lijken hetzelfde bestedingspatroon te hebben als voorheen.

Digitale kennissessie

Op dinsdag 12 mei 2020 organiseerde Reshift een online kennissessie voor zo’n 150 partners over veranderingen in het gedrag van consumenten. Uit data van onder andere Kieskeurig.nl, blijkt dat er sinds de crisis flinke verschuivingen zijn. Zo is het verkeer op de site van Kieskeurig.nl met maar liefst ruim 40 procent gestegen. Ook zijn er productgroepen die in eens veel meer bezoekers trekken dan voor de corona-pandemie. Zo was ‘koortsthermometer’ een aantal weken de populairste productgroep op de website. Veertig procent van de bezoekers heeft door de huidige situatie meer interesse in andere producten.

Het nieuwe normaal

De ontwikkelingen volgen de ontwikkeling van de pandemie op de voet, zo lijkt het. Vooral in het begin waren trokken de gezondheidscategorieën veel meer bezoek. Dat werd al snel gevolgd door veel meer zoekopdrachten in de categorie ‘thuiswerken’. Haarproducten deden het ook enige tijd veel beter dan gewoonlijk, maar sinds de kappers weer open zijn heeft ‘Vakantie in Nederland’ het stokje overgenomen. Ook bereidt men zich voor op een zomer thuis, wat af te leiden valt uit een stijging van niet minder dan 500 procent van de productgroep ‘airco’.

Kieskeurig staycation

In aansluiting hierop hebben we voor Kieskeurig een nieuwe propositie geformuleerd: ‘De ideale staycation, Kieskeurig geeft tips’. Dit jaar zal voor veel huishoudens de zomervakantie er anders gaan uitzien:

geen kampeervakantie in Italië, maar een staycation in de achtertuin. Kieskeurig bundelt tips voor een ideale staycation, zodat iedereen ook thuis het vakantiegevoel kan ervaren. We creëren inspirerende content, die een mix is van redactionele en partner content. De content zetten we cross mediaal in op al onze merken, om zo de consument te voorzien van de nodige tips voor de thuisvakantie.

Eerder haakten we ook al in op de huidige situatie met de ‘Kieskeurig.nl Thuiscoach’: eveneens een online platform waar we tips delen over alles omtrent thuiswerken, home entertainment en andere zaken die voor thuisblijvers interessant kunnen zijn. Dit platform bleek een succes, waarna we besloten hebben om deze lijn voort te zetten met de Kieskeurig.nl staycation.

Meer informatie

Wil je graag meer informatie over Kieskeurig staycation of meer weten over de data die zijn besproken tijdens onze digitale kennissessie? Stuur dan een mail naar sales@reshift.nl en wij helpen je graag verder!

Link naar thuiscoach: www.kieskeurig.nl/thuiscoach
Link naar Staycation: www.kieskeurig.nl/staycation

Download de presentatie
Je kunt de presentatie van deze digitale kennissessie gratis downloaden. Vul hieronder je gegevens in en we sturen je graag de presentatie toe per mail. Wanneer je je gegevens achterlaat voegen we je gelijk toe aan onze B2B nieuwsbrief, deze nieuwsbrief staat altijd boordevol informatie over en van onze merken als Kieskeurig.nl, Computer Idee, Computer!Totaal en nog veel meer! Dus meld je aan!

Klik hier om de presentatie te downloaden