Consument oefent graag geduld voor perfecte e-bike

Op de vraag wat de consument belangrijk vindt bij de aanschaf van een nieuwe e-bike, wordt slechts in 20 procent van de gevallen de levertijd genoemd. De prijs (71 procent) en de capaciteit van de accu (71 procent) worden door de consument als het belangrijkst ervaren. Het merk van de motor (50 procent) en de plaatsing van de accu (48 procent) zijn in het aankoopproces net iets belangrijker dan het merk van de fiets (44 procent).

Levertijd geen probleem
Naast de bereidheid om te reizen voor de ideale e-bike heeft 39 procent geen moeite met een maand levertijd voor de nieuwe elektrische fiets. Daarnaast geeft nog eens 10 procent aan dat ze meer dan twee maanden wachten óók voor lief zouden nemen. “Aan deze uitkomsten merk je dat de consument vooraf goed nagaat wat hij of zij echt belangrijk vindt aan een e-bike. Het doel is dan ook om die e-bike te vinden die volledig voldoet aan alle wensen. Als dat betekent dat ze wat langer moeten wachten of een stukje moeten reizen, maakt dat voor velen blijkbaar niet uit”, aldus Kjeld van Dijk, e-bikespecialist bij Kieskeurig.nl.

E-bike Winkelzoeker
Omdat reisafstand dus niet voor iedereen een probleem is, is de E-bike Winkelzoeker van Kieskeurig.nl een goed vertrekpunt voor de aankoop van een nieuwe e-bike. Op Kieskeurig.nl kan de consument met behulp van deze tool zien waar de gewenste e-bike nog op voorraad is. Van Dijk: “Wij tonen de actuele voorraad bij deelnemende fietswinkels door het hele land. Is de fiets op voorraad, dan kan er via Kieskeurig.nl bovendien direct een proefrit worden geboekt.”

***

Over Kieskeurig.nl
Kieskeurig.nl, onderdeel van Reshift, is in 1999 gestart en uitgegroeid tot de meest toonaangevende en complete vergelijkingswebsite. Het doel van Kieskeurig.nl is om de consument betrouwbare, onafhankelijke informatie te verschaffen over diverse producten. Dagelijks bezoeken ruim 170.000 consumenten Kieskeurig.nl. Zij vergelijken hier producten, prijzen en winkels, beschrijven hun ervaringen met producten en lezen de reviews van andere consumenten.

Noot voor de redactie:
Neem voor meer informatie contact op met Kjeld van Dijk van Kieskeurig.nl via kjeld.vandijk@kieskeurig.nl.
Voor meer informatie bezoekt u www.kieskeurig.nl | Facebook: facebook.com/Kieskeurig.nl | Twitter: @kieskeurig_nl.

Scroll naar top
Bedrijfsnaam
Voornaam
Achternaam

Student? Kickstart je Carrière!

Welke richting wil je op?

contact. Klantenservice

Solliciteer. functie

Werk. functie

Resultaten

contact. algemeen

Wil je weten hoe onze merken en unieke content kunnen bijdragen aan de beleving van jouw bedrijf? Of wil je gewoon gezellig een keer langskomen voor een goeie kop koffie? Bel of mail ons om een afspraak te maken of vul het formulier hieronder in!

contact. Sales

Graag vertellen we je meer over wat onze commerciële proposities, (non-)spot-oplossingen, branded of owned content-concepten, seminars, event shows en consumentenevents voor jouw merk kunnen betekenen. Wil je weten wat Reshift voor jouw merk kan doen? Vul dan de velden hieronder in!