
Reviews zijn niet meer weg te denken in deze wereld. Eerlijke consumentenmeningen zijn van grote waarde voor andere consumenten én voor jou als bedrijf. De nieuwe wetgeving online reviews die vanaf 28 mei 2022 geldt, zorgt voor onrust in de markt. Want welke maatregelen moet je nemen om te voldoen aan deze nieuwe wetgeving? Kieskeurig.nl geeft je daarom een aantal handvatten, zodat je goed voorbereid bent.
Lees meer

In deze whitepaper vertellen we je graag over de naderende wijzigingen rondom het gebruik van cookies. Elke organisatie die zich op het internet beweegt – of je nu een publisher, webwinkel of merk bent – krijgt te maken met deze wijziging. Na het lezen van deze paper ben jij up-to-date qua kennis en hopen we je op weg te helpen met een aantal praktische handvatten.
Lees meer

Lang werd gedacht dat het socialmedia–landschap verzadigd was met Twitter, Instagram en Facebook, maar toen kwam TikTok.
Lees meer

Hoewel ‘growth hacking’ als populair begrip staat voor een snelle, data-gedreven innovatie en groei, is het lang niet altijd duidelijk hoe bedrijven dit concept in de praktijk kunnen implementeren. Deze white paper beschrijft daarom een aantal mogelijke stappen als beginpunt, waarmee growth hacking als benadering kan worden ingezet voor bestaande uitdagingen.
Lees meer

Forums, ook wel community’s, zijn zo oud als de weg naar Rome. Minder oud, maar wel bejaard in online-termen is het in 1999 gestarte Viva-forum. In de zomer van 2021 was er even sprake van opheffing nadat DPG Media de rechten kreeg. De hoeveelheid reacties die de mogelijke sluiting opriep, zorgde er uiteindelijk voor dat het forum bleef bestaan.
Lees meer

Video’s bieden de ruimte om producten in volle glorie te laten zien en je merk te laten glanzen. Niet alleen de kijktijd van online video’s is de afgelopen jaren enorm toegenomen, het videoaanbod is nóg meer gegroeid. Hoe zorg je er als marketeer voor dat consumenten jouw branded content video afspelen en hoe houd je ze aan het scherm gekluisterd?
Lees meer

Lees meer

Lees meer

Lees meer

Lees meer

Lees meer

Het creëren van betrokkenheid bij social content blijkt soms een lastige opgave te zijn, maar er zijn diverse wetenswaardigheden die het stimuleren van dat zogenoemde ‘engagement’ makkelijker maken. Zo zijn er dingen waar je op moet letten bij het schrijven van een tekst op Facebook en kun je je video op Instagram het beste een specifieke lengte maken (probeer eens maximaal dertig seconden voor een hoger engagement). Ook zijn er zaken waar je rekening mee moet houden wanneer je een YouTube-video uploadt.
Lees meer
Reshift. Blijf op de hoogte
Blijf je graag op de hoogte en ontvang je graag inspiratie & tips voor jouw marketingcampagnes?
Meld je aan voor onze nieuwsbrief!