Werk. Wie vooruit wil, kiest Shimano
Het Japanse merk Shimano is al jaren een bekende speler op (elektrische-) fietsmarkt. De Shimano STEPS-systemen zijn van hoge kwaliteit en zijn om die reden terug te vinden in meer dan 130 fietsmerken.
Van elektrische mountainbikes, trekking en stadsfietsen tot de geavanceerde e-bike voor de recreant; voor iedere type consument heeft Shimano een passend e-bike-systeem.
Uitdaging
Voor 2021 heeft Shimano twee duidelijke doelstellingen geformuleerd: allereerst lag er de behoefte om een verdere groei in merkvoorkeur voor het Shimano STEPS-systeem te realiseren. Het communicatiedoel is hierbij: wie vooruit wil, kiest Shimano. Shimano loopt voorop qua innovatie en kwaliteit. De tweede doelstelling was gericht op de doelgroep van mensen die al een e-bike hadden gekocht. Met name de mogelijkheden van het Shimano Service Center zijn relevant voor deze groep consumenten. Het communicatiedoel was hierbij: door te investeren in het onderhoud, kun je langer van je e-bike genieten. Shimano helpt je daarbij.
Strategie
Door Shimano Steps aan Kieskeurig.nl als autoriteit te koppelen, hebben we de brand awareness van het merk verder laten groeien. Dit hebben we bereikt door de bestaande content uit te breiden met aanvullende productinformatie, nieuwe content en het delen van herkenbare gebruikerservaringen.
Voor de doelgroep die al in het bezit is van een e-bike, hebben we een tweede strategie ingezet, waarbij de focus lag op behoefte-associatie, gecombineerd met inspiratie. Door een nieuwe branded-informatiepagina in te richten, boordevol tips, uitleg en praktijkvideo’s, 360-graden-beelden en informatie over het onderhoud van je e-bike, positioneren we Shimano als dé servicepartner en kennisautoriteit. Dit kwam allemaal samen in de branded-informatiepagina.
Van elektrische mountainbikes, trekking en stadsfietsen tot de geavanceerde e-bike voor de recreant; voor iedere type consument heeft Shimano een passend e-bike-systeem.
Uitdaging
Voor 2021 heeft Shimano twee duidelijke doelstellingen geformuleerd: allereerst lag er de behoefte om een verdere groei in merkvoorkeur voor het Shimano STEPS-systeem te realiseren. Het communicatiedoel is hierbij: wie vooruit wil, kiest Shimano. Shimano loopt voorop qua innovatie en kwaliteit. De tweede doelstelling was gericht op de doelgroep van mensen die al een e-bike hadden gekocht. Met name de mogelijkheden van het Shimano Service Center zijn relevant voor deze groep consumenten. Het communicatiedoel was hierbij: door te investeren in het onderhoud, kun je langer van je e-bike genieten. Shimano helpt je daarbij.
Strategie
Door Shimano Steps aan Kieskeurig.nl als autoriteit te koppelen, hebben we de brand awareness van het merk verder laten groeien. Dit hebben we bereikt door de bestaande content uit te breiden met aanvullende productinformatie, nieuwe content en het delen van herkenbare gebruikerservaringen.
Voor de doelgroep die al in het bezit is van een e-bike, hebben we een tweede strategie ingezet, waarbij de focus lag op behoefte-associatie, gecombineerd met inspiratie. Door een nieuwe branded-informatiepagina in te richten, boordevol tips, uitleg en praktijkvideo’s, 360-graden-beelden en informatie over het onderhoud van je e-bike, positioneren we Shimano als dé servicepartner en kennisautoriteit. Dit kwam allemaal samen in de branded-informatiepagina.