Uitdaging
Sony biedt met de Alpha systeemcamera’s een zeer diverse en toonaangevende line-up in de cameramarkt. De camera’s zijn geschikt voor enthousiaste hobby-fotografen, vloggers, influencers, allround content creators en zelfs veeleisende filmmakers. Voor iedere expertise is er wel een specifiek model dat aansluit bij de behoefte van deze doelgroep. Vanuit Sony lag er een uitdaging om een zeer creatieve doelgroep te inspireren en te helpen bij het vinden van de juiste camera. Daarbij was het belangrijk om te laten zien wat de camera kan, om de behoeftes en specifieke wensen van de doelgroep op de lange termijn te vervullen.
Dankzij de autoriteit van Zoom.nl op gebied van fotografie, aangevuld met ervaring uit de video-, vlog- en influencer community’s, wisten we de creatieve doelgroep te bereiken én enthousiasmeren.
Strategie
In de campagne, met de naam Sony Alpha Storytellers, hebben drie content creators dezelfde missie gekregen: ‘Breng het verhaal van de stad Rotterdam tot leven’. Hun resultaten en ervaring met de Sony Alpha camera’s zijn vastgelegd in een uitgebreide videoserie, social posts en diverse artikelen.