Werk. Sony Alpha Systeemcamera’s

De perfecte camera vinden voor het jarenlang maken van al die mooie foto’s, blijft voor veel foto- en videografen nog een hele uitdaging. Sony heeft met behulp van Zoom.nl een indrukwekkende campagne opgezet om het ze iets makkelijker te maken. In een online videoserie lieten we verschillende type beeldmakers de specialiteiten van de Sony Alpha systeemcamera’s uitlichten. Zo kan ieder type consument door het kijken van deze video’s  direct inzichtelijk krijgen hoe de Sony Alpha camera in zijn/haar gebruik tot zijn recht zou komen.

Uitdaging

Sony biedt met de Alpha systeemcamera’s een zeer diverse en toonaangevende line-up in de cameramarkt. De camera’s zijn geschikt voor enthousiaste hobby-fotografen, vloggers, influencers, allround content creators en zelfs veeleisende filmmakers. Voor iedere expertise is er wel een specifiek model dat aansluit bij de behoefte van deze doelgroep. Vanuit Sony lag er een uitdaging om een zeer creatieve doelgroep te inspireren en te helpen bij het vinden van de juiste camera. Daarbij was het belangrijk om te laten zien wat de camera kan, om de behoeftes en specifieke wensen van de doelgroep op de lange termijn te vervullen.

Dankzij de autoriteit van Zoom.nl op gebied van fotografie, aangevuld met ervaring uit de video-, vlog- en influencer community’s, wisten we de creatieve doelgroep te bereiken én enthousiasmeren.

Strategie

In de campagne, met de naam Sony Alpha Storytellers, hebben drie content creators dezelfde missie gekregen: ‘Breng het verhaal van de stad Rotterdam tot leven’. Hun resultaten en ervaring met de Sony Alpha camera’s zijn vastgelegd in een uitgebreide videoserie, social posts en diverse artikelen.

Uitdaging

Sony biedt met de Alpha systeemcamera’s een zeer diverse en toonaangevende line-up in de cameramarkt. De camera’s zijn geschikt voor enthousiaste hobby-fotografen, vloggers, influencers, allround content creators en zelfs veeleisende filmmakers. Voor iedere expertise is er wel een specifiek model dat aansluit bij de behoefte van deze doelgroep. Vanuit Sony lag er een uitdaging om een zeer creatieve doelgroep te inspireren en te helpen bij het vinden van de juiste camera. Daarbij was het belangrijk om te laten zien wat de camera kan, om de behoeftes en specifieke wensen van de doelgroep op de lange termijn te vervullen.

Dankzij de autoriteit van Zoom.nl op gebied van fotografie, aangevuld met ervaring uit de video-, vlog- en influencer community’s, wisten we de creatieve doelgroep te bereiken én enthousiasmeren.

Strategie

In de campagne, met de naam Sony Alpha Storytellers, hebben drie content creators dezelfde missie gekregen: ‘Breng het verhaal van de stad Rotterdam tot leven’. Hun resultaten en ervaring met de Sony Alpha camera’s zijn vastgelegd in een uitgebreide videoserie, social posts en diverse artikelen.

Wil je meer van ons werk zien?

Scroll naar top

Resultaten

De video-serie die de hoofdrol voert in deze campagne is inmiddels meer dan 80.000 keer bekeken! Met een engagement ratio van maar liefst 9,4%, zaten we ook ruim boven onze benchmark.

contact. Klantenservice

Solliciteer. functie

Werk. functie

contact. algemeen

Wil je weten hoe onze merken en unieke content kunnen bijdragen aan de beleving van jouw bedrijf? Of wil je gewoon gezellig een keer langskomen voor een goeie kop koffie? Bel of mail ons om een afspraak te maken of vul het formulier hieronder in!

contact. Sales

Graag vertellen we je meer over wat onze commerciële proposities, (non-)spot-oplossingen, branded of owned content-concepten, seminars, event shows en consumentenevents voor jouw merk kunnen betekenen. Wil je weten wat Reshift voor jouw merk kan doen? Vul dan de velden hieronder in!