Werk. SIGMA Talent Quest
Zoom.nl inspireert met prachtige portfolio’s van aanstormende talenten. De lezer van Zoom wil zich onderscheiden in de fotografie. Ze zoeken iconen en voelen zich beter dan de gemiddelde hobbyist. Zoom.nl speelt in op dat gevoel en zoekt en begeleidt uniek talent dat meer wil met fotografie. Tegelijkertijd laat Zoom de doelgroep meegenieten van onderscheidend talent dat iedereen motiveert en inspireert.
Uitdaging
SIGMA kwam bij ons met de volgende uitdaging:
- Een brand-ambassadeur zoeken die dicht bij het DNA en de identiteit van SIGMA staat
- Awareness creëren voor de lenzen van SIGMA en deze een prestigieus fotografie-imago geven
- De doelgroep informeren over de servicemogelijkheden en de kwaliteit van de nieuwe SIGMA-producten
Strategie
De campagne is aansluitend op de identiteit van Zoom.nl ingezet en aan de doelgroep gepresenteerd als een kwalitatief hoogstaande talentscout. Interactie, participatie en crossmediale exposure vormen de sleutelwoorden binnen deze activatiecampagne. In de communicatie binnen de Zoom-platformen wordt continu rekening gehouden met SIGMA’s producteigenschappen. Nieuw talent komt in aanraking met nieuwe SIGMA-apparatuur en gaat dat ervaren en uitdragen in de praktijk.
SIGMA Talent Quest
Met de SIGMA Talent Quest start Zoom.nl een zoektocht naar nieuw, enthousiast en representatief talent voor SIGMA. Het doel is om zo veel mogelijk getalenteerde jonge fotografen te bereiken die ook de kennis en het juiste karakter hebben om SIGMA als merk te vertegenwoordigen. De zoektocht ging van start met een oproep die we breed hebben ingezet om zo veel mogelijk getalenteerde jonge fotografen te bereiken. Uit alle aanmeldingen hebben we samen met SIGMA tien geschikte kandidaten geselecteerd en uitgenodigd om te komen pitchen tijdens een selectiedag.
Op de selectiedag konden de tien fotografen zichzelf presenteren en de jury van Zoom.nl & SIGMA overtuigen waarom juist zij de perfecte ambassadeurs zijn. Welke affiniteit hebben zij met het merk? Waar liggen hun ambities qua fotografie, en het belangrijkst: hoe ziet hun ideale SIGMA-workshop eruit? Aan het eind van de selectiedag zijn drie finalisten gekozen. Zij kregen de kans om hun gepitchte workshop daadwerkelijk uit te voeren. Elke workshop werd gegeven aan een kleine groep ‘Zoomers’ die tijdens de workshop aan de gang gingen met SIGMA-lenzen. Naderhand schreven de deelnemers een review over de dag en hun bevindingen van de lenzen, die samen met hun foto’s zijn gepubliceerd op Zoom.nl en in het magazine.
“Het Zoom.nl team wist ons steeds weer te verrassen met positieve en resultaatgerichte inzet. Daarnaast werd er gedurende de campagne steeds actief meegedacht en werden de kandidaten zeer professioneel benaderd”. – SIGMA
Naast de workshops zijn de drie finalisten ook aan de slag gegaan met een fotoserie, gemaakt met SIGMA-lenzen. Door deze combinatie van opdrachten is een compleet beeld van de finalisten ontstaan, waaruit hun kennis en kunde op fotografisch vlak, maar ook hun persoonlijkheid en talent voor het overbrengen van hun kennis en passie op anderen aan bod zijn gekomen. De talent quest is afgesloten met een feestelijke prijsuitreiking op een mooie locatie.
Uitdaging
SIGMA kwam bij ons met de volgende uitdaging:
- Een brand-ambassadeur zoeken die dicht bij het DNA en de identiteit van SIGMA staat
- Awareness creëren voor de lenzen van SIGMA en deze een prestigieus fotografie-imago geven
- De doelgroep informeren over de servicemogelijkheden en de kwaliteit van de nieuwe SIGMA-producten
Strategie
De campagne is aansluitend op de identiteit van Zoom.nl ingezet en aan de doelgroep gepresenteerd als een kwalitatief hoogstaande talentscout. Interactie, participatie en crossmediale exposure vormen de sleutelwoorden binnen deze activatiecampagne. In de communicatie binnen de Zoom-platformen wordt continu rekening gehouden met SIGMA’s producteigenschappen. Nieuw talent komt in aanraking met nieuwe SIGMA-apparatuur en gaat dat ervaren en uitdragen in de praktijk.
SIGMA Talent Quest
Met de SIGMA Talent Quest start Zoom.nl een zoektocht naar nieuw, enthousiast en representatief talent voor SIGMA. Het doel is om zo veel mogelijk getalenteerde jonge fotografen te bereiken die ook de kennis en het juiste karakter hebben om SIGMA als merk te vertegenwoordigen. De zoektocht ging van start met een oproep die we breed hebben ingezet om zo veel mogelijk getalenteerde jonge fotografen te bereiken. Uit alle aanmeldingen hebben we samen met SIGMA tien geschikte kandidaten geselecteerd en uitgenodigd om te komen pitchen tijdens een selectiedag.
Op de selectiedag konden de tien fotografen zichzelf presenteren en de jury van Zoom.nl & SIGMA overtuigen waarom juist zij de perfecte ambassadeurs zijn. Welke affiniteit hebben zij met het merk? Waar liggen hun ambities qua fotografie, en het belangrijkst: hoe ziet hun ideale SIGMA-workshop eruit? Aan het eind van de selectiedag zijn drie finalisten gekozen. Zij kregen de kans om hun gepitchte workshop daadwerkelijk uit te voeren. Elke workshop werd gegeven aan een kleine groep ‘Zoomers’ die tijdens de workshop aan de gang gingen met SIGMA-lenzen. Naderhand schreven de deelnemers een review over de dag en hun bevindingen van de lenzen, die samen met hun foto’s zijn gepubliceerd op Zoom.nl en in het magazine.
“Het Zoom.nl team wist ons steeds weer te verrassen met positieve en resultaatgerichte inzet. Daarnaast werd er gedurende de campagne steeds actief meegedacht en werden de kandidaten zeer professioneel benaderd”. – SIGMA
Naast de workshops zijn de drie finalisten ook aan de slag gegaan met een fotoserie, gemaakt met SIGMA-lenzen. Door deze combinatie van opdrachten is een compleet beeld van de finalisten ontstaan, waaruit hun kennis en kunde op fotografisch vlak, maar ook hun persoonlijkheid en talent voor het overbrengen van hun kennis en passie op anderen aan bod zijn gekomen. De talent quest is afgesloten met een feestelijke prijsuitreiking op een mooie locatie.