Werk. Samsung smart home

Samsung heeft zijn ecosysteem onder de noemer van “Smart Home” goed geoptimaliseerd voor elk huishouden. Zo kunnen de instellingen van thuisapparaten voor een slimme levensstijl afgestemd worden op ieders behoeften. Elk huishouden kan meer controle over de woning krijgen met innovatieve SmartThings-compatibele apparaten die je dagelijks leven vereenvoudigen.

Reshift heeft met Kieskeurig.nl een sterk mediamerk in huis, dat dagelijks op een zeer toegankelijke wijze informatie en inspiratie biedt. Hiermee bereiken we de gemiddelde Nederlander die nog volledig moet ontdekken wat een hulpvaardig huishouden voor hem/haar kan betekenen.

Uitdaging
Samsung heeft met Smart Home campagnes herkenning gecreëerd om ‘Smart Home’ over te brengen op het gemiddelde huishouden. De doelgroep moet via educatie en inspiratie zijn gebruikersbehoefte letterlijk in kunnen zien. De doelgroep die door middel van inspirerende content de gebruikerstoepassingen tot zich heeft genomen krijgt op de deelnemende apparatuur een aanbieding gepresenteerd om zo support te geven aan de sales.

Strategie
Op Kieskeurig.nl is een branded-inspiratiedomein gecreëerd, passend bij de Kieskeurig.nl-formule. Deze pagina’s hebben we gevuld met relevante video’s en artikelen op het gebied van behulpzaam huishouden. Door op begeleidende foto’s en headers interactieve informatiepunten toe te voegen kan de bezoeker altijd snel en makkelijk meer informatie over individuele focusproducten of USP’s krijgen.

Op deze pagina’s vertalen we in woord en beeld de voordelen van slimme Samsung-apparaten naar specifiek gebruikersgedrag. Hierdoor zorgen we dat iedere Nederlander zich in de content kan herkennen. Voorbeelden van enkele scenario’s zijn:

  • Je snel voorbereiden op een filmavond met je vriend(in) of vrienden? In een klik maak je je huis klaar voor de perfecte sfeer.
  • Onverwachts bericht krijgen dat er iemand mee komt eten en je even niet meer wat je in de koelkast hebt staan?

Met een techsplainer-videoanimatie kunnen we eenvoudig de mogelijkheden van Smart Home van een iets minder tot de verbeelding sprekend hulpvaardig apparaat uitleggen. Zo krijgt de bezoeker met animatie duidelijker in beeld hoe nieuwe mogelijkheden ook voor hem of haar in de praktijk voordelen kan opleveren.

Door het brede netwerk van Reshift op gebied van gaming, technologie en consumentenelektronica en samenwerkingen met diverse partners – waaronder NU.nl – kunnen we een grote en brede doelgroep bereiken. Zo hebben we smarticles op NU.nl geplaatst. En hebben we onder andere een performance marketingprogramma opgezet dat gebaseerd is op de opgebouwde audience data, informatiebehoefte en surfgedrag van de bezoekers binnen de productgroepen mobiel, tv, AV, huishoudelijk en IT. Met deze gecombineerde data werd de content aangeboden aan de consument die zich onderin de funnel bevindt en het meest van plan is een aankoop te doen binnen een van deze bovengenoemde productgroepen.

Doel van onze samenwerking was om meer mensen kennis te geven over Smart Home. Hoe mensen hun leven een stukje makkelijker kunnen maken. De samenwerking tussen Reshift en Samsung verliep vrij vlekkeloos, ondanks de strakke deadlines. Wekelijkse statusmeetings en goede communicatie droegen bij aan een hele fijne samenwerking. Met uiteindelijk ook nog eens een heel mooi resultaat. Een project om trots op te zijn!

Kelly Hamming, brand & content marketeer bij Samsung Electronics

Bekijk alle video’s

Een thuisbioscoop met 1 druk op de knop
Haal je vrienden in huis om samen mooie momenten te beleven
Op afstand in je koelkast kijken, waar je ook bent!
Krijg een melding op je smartphone als je wasmachine klaar is

Reshift heeft met Kieskeurig.nl een sterk mediamerk in huis, dat dagelijks op een zeer toegankelijke wijze informatie en inspiratie biedt. Hiermee bereiken we de gemiddelde Nederlander die nog volledig moet ontdekken wat een hulpvaardig huishouden voor hem/haar kan betekenen.

Uitdaging
Samsung heeft met Smart Home campagnes herkenning gecreëerd om ‘Smart Home’ over te brengen op het gemiddelde huishouden. De doelgroep moet via educatie en inspiratie zijn gebruikersbehoefte letterlijk in kunnen zien. De doelgroep die door middel van inspirerende content de gebruikerstoepassingen tot zich heeft genomen krijgt op de deelnemende apparatuur een aanbieding gepresenteerd om zo support te geven aan de sales.

Strategie
Op Kieskeurig.nl is een branded-inspiratiedomein gecreëerd, passend bij de Kieskeurig.nl-formule. Deze pagina’s hebben we gevuld met relevante video’s en artikelen op het gebied van behulpzaam huishouden. Door op begeleidende foto’s en headers interactieve informatiepunten toe te voegen kan de bezoeker altijd snel en makkelijk meer informatie over individuele focusproducten of USP’s krijgen.

Op deze pagina’s vertalen we in woord en beeld de voordelen van slimme Samsung-apparaten naar specifiek gebruikersgedrag. Hierdoor zorgen we dat iedere Nederlander zich in de content kan herkennen. Voorbeelden van enkele scenario’s zijn:

  • Je snel voorbereiden op een filmavond met je vriend(in) of vrienden? In een klik maak je je huis klaar voor de perfecte sfeer.
  • Onverwachts bericht krijgen dat er iemand mee komt eten en je even niet meer wat je in de koelkast hebt staan?

Met een techsplainer-videoanimatie kunnen we eenvoudig de mogelijkheden van Smart Home van een iets minder tot de verbeelding sprekend hulpvaardig apparaat uitleggen. Zo krijgt de bezoeker met animatie duidelijker in beeld hoe nieuwe mogelijkheden ook voor hem of haar in de praktijk voordelen kan opleveren.

Door het brede netwerk van Reshift op gebied van gaming, technologie en consumentenelektronica en samenwerkingen met diverse partners – waaronder NU.nl – kunnen we een grote en brede doelgroep bereiken. Zo hebben we smarticles op NU.nl geplaatst. En hebben we onder andere een performance marketingprogramma opgezet dat gebaseerd is op de opgebouwde audience data, informatiebehoefte en surfgedrag van de bezoekers binnen de productgroepen mobiel, tv, AV, huishoudelijk en IT. Met deze gecombineerde data werd de content aangeboden aan de consument die zich onderin de funnel bevindt en het meest van plan is een aankoop te doen binnen een van deze bovengenoemde productgroepen.

Doel van onze samenwerking was om meer mensen kennis te geven over Smart Home. Hoe mensen hun leven een stukje makkelijker kunnen maken. De samenwerking tussen Reshift en Samsung verliep vrij vlekkeloos, ondanks de strakke deadlines. Wekelijkse statusmeetings en goede communicatie droegen bij aan een hele fijne samenwerking. Met uiteindelijk ook nog eens een heel mooi resultaat. Een project om trots op te zijn!

Kelly Hamming, brand & content marketeer bij Samsung Electronics

Bekijk alle video’s

Een thuisbioscoop met 1 druk op de knop
Haal je vrienden in huis om samen mooie momenten te beleven
Op afstand in je koelkast kijken, waar je ook bent!
Krijg een melding op je smartphone als je wasmachine klaar is

Wil je meer van ons werk zien?

Scroll naar top

Resultaten

De Samsung Smart Home-campagne had een looptijd van twee maanden, waarbij we de volgende resultaten hebben behaald.

Visibility
– 31,4 miljoen contentimpressies (target 26,1 miljoen)

Credibility
– 93.576 paginaweergaven (target 50,5K)
– 124.324 videoweergaven (target 95K)

Likeability
– Betrokkenheidsacties: 17.600 interacties (clicks, likes, shares, comments)
– Engagement rate: 20%

Brand fit & linkage
– Clickouts richting e-store Samsung 15.221 (target 11K)

contact. Klantenservice

Solliciteer. functie

Werk. functie

contact. algemeen

Wil je weten hoe onze merken en unieke content kunnen bijdragen aan de beleving van jouw bedrijf? Of wil je gewoon gezellig een keer langskomen voor een goeie kop koffie? Bel of mail ons om een afspraak te maken of vul het formulier hieronder in!

contact. Sales

Graag vertellen we je meer over wat onze commerciële proposities, (non-)spot-oplossingen, branded of owned content-concepten, seminars, event shows en consumentenevents voor jouw merk kunnen betekenen. Wil je weten wat Reshift voor jouw merk kan doen? Vul dan de velden hieronder in!