Werk. Remington marketingcampagne

Op Kieskeurig.nl vind je onafhankelijke productinformatie en -inspiratie. Producten die je er tegenkomt vallen veelal onder de noemer consumentenelektronica, waaronder ook persoonlijke verzorgingsproducten zoals scheerapparaten, trimmers, föhns en stijltangen.

Remington wilde extra exposure voor een aantal van hun verzorgingsproducten voor mannen en vrouwen en is daarom met Kieskeurig gaan samenwerken. Er is diverse content in-house gecreëerd, waaronder een branded informatiepagina, online artikelen en een aantal aansprekende video’s. Deze content is gepromoot bij de doelgroep. Alles met als doel meer exposure voor Remingtons collecties én leads doorsturen vanaf het Kieskeurig.nl platform naar de retailers. En hoe meer leads, hoe meer sales!

Uitdaging
Remington wilde extra exposure voor een aantal mannenproducten (baardtrimmers en scheerapparaten) en vrouwenproducten (stijltangen en föhns). Gezien het grote aanbod aan verzorgingsproducten met zeer uiteenlopende prijzen is het extra belangrijk om aansprekende en inspirerende content te maken over het gebruik en de voordelen van de producten van Remington. Deze content wordt vervolgens verspreid bij de gewenste doelgroep. Het doel is om de doelgroep te inspireren, ze door te laten klikken naar de productpagina’s van Remingtons focusmodellen op Kieskeurig.nl, om ze daar verder te informeren en door te laten klikken naar de retailersites om hun aanschaf te doen.

Strategie
Om consumenten te inspireren en te informeren, zijn er een zestal informatiepagina’s gemaakt en online gezet. Deze informatiepagina’s zijn gekoppeld aan de hoofdpagina van Remington. Op die zes informatiepagina’s wordt met tekst, afbeeldingen en nieuw gemaakte video’s ingespeeld op consumentenvragen en -behoeftes. Onderwerpen zijn:

  1. 1. Zo trim je je eigen baard
  2. In 5 stappen naar een strakke baard
  3. Trim eenvoudig je lichaamshaar
  4. Tips tegen pluizig en dof haar
  5. In een paar stappen een professionele look
  6. 5 tips voor het maken van de perfecte krul

In de studio van Kieskeurig zijn diverse video’s opgenomen. In een van deze video’s is de Remington Curl & Straight Confidence-lijn gedemonstreerd. De video is geplaatst op de desbetreffende productpagina en op de informatiepagina over “In een paar stappen naar een professionele look”. Vanaf de informatiepagina’s zijn diverse CTA’s te vinden naar de producten. Commerciële pagina’s op Kieskeurig.nl zijn te herkennen aan de ‘partnerbijdrage’ bovenaan de pagina. De promotieproducten van Remington zijn ook via Facebook en de Kieskeurig nieuwsbrief aangejaagd. En om de consument uiteindelijk te laten converteren, zijn er op Kieskeurig.nl diverse banners getoond in de categorieën Verzorging, Krul & Stijltang en Scheerapparaat.

Zo is er de gehele customer journey door, van inspiratie naar informatie naar conversie, aansprekende content gecreëerd, online geplaatst en gepromoot bij de doelgroep.

Uitdaging
Remington wilde extra exposure voor een aantal mannenproducten (baardtrimmers en scheerapparaten) en vrouwenproducten (stijltangen en föhns). Gezien het grote aanbod aan verzorgingsproducten met zeer uiteenlopende prijzen is het extra belangrijk om aansprekende en inspirerende content te maken over het gebruik en de voordelen van de producten van Remington. Deze content wordt vervolgens verspreid bij de gewenste doelgroep. Het doel is om de doelgroep te inspireren, ze door te laten klikken naar de productpagina’s van Remingtons focusmodellen op Kieskeurig.nl, om ze daar verder te informeren en door te laten klikken naar de retailersites om hun aanschaf te doen.

Strategie
Om consumenten te inspireren en te informeren, zijn er een zestal informatiepagina’s gemaakt en online gezet. Deze informatiepagina’s zijn gekoppeld aan de hoofdpagina van Remington. Op die zes informatiepagina’s wordt met tekst, afbeeldingen en nieuw gemaakte video’s ingespeeld op consumentenvragen en -behoeftes. Onderwerpen zijn:

  1. 1. Zo trim je je eigen baard
  2. In 5 stappen naar een strakke baard
  3. Trim eenvoudig je lichaamshaar
  4. Tips tegen pluizig en dof haar
  5. In een paar stappen een professionele look
  6. 5 tips voor het maken van de perfecte krul

In de studio van Kieskeurig zijn diverse video’s opgenomen. In een van deze video’s is de Remington Curl & Straight Confidence-lijn gedemonstreerd. De video is geplaatst op de desbetreffende productpagina en op de informatiepagina over “In een paar stappen naar een professionele look”. Vanaf de informatiepagina’s zijn diverse CTA’s te vinden naar de producten. Commerciële pagina’s op Kieskeurig.nl zijn te herkennen aan de ‘partnerbijdrage’ bovenaan de pagina. De promotieproducten van Remington zijn ook via Facebook en de Kieskeurig nieuwsbrief aangejaagd. En om de consument uiteindelijk te laten converteren, zijn er op Kieskeurig.nl diverse banners getoond in de categorieën Verzorging, Krul & Stijltang en Scheerapparaat.

Zo is er de gehele customer journey door, van inspiratie naar informatie naar conversie, aansprekende content gecreëerd, online geplaatst en gepromoot bij de doelgroep.

Wil je meer van ons werk zien?