Werk. Panasonic One Shot

Zoom.nl is als grootste fotografiecommunity van Europa het go-to platform om nieuwe trends en ontwikkelingen op cameragebied te delen. Door de betrokkenheid van onze communityleden kunnen we veel creatiever te werk gaan dan bij reguliere campagne-strategieën, waarbij doorgaans slechts in één richting informatie wordt uitgezonden. Voor Panasonic creëerden we dan ook een unieke campagne waarbij onze doelgroep uit enthousiasme virtueel in de rij ging staan om zelf te mogen deelnemen.

Uitdaging
Panasonic zocht een creatieve manier om de nieuwste fullframe systeemcamera onder de aandacht te brengen van een grote groep fotografen. Het simpelweg opnoemen van een rijtje specificaties was niet aan de orde. Panasonic zocht een manier om de kracht van hun Panasonic S1 in de praktijk te laten zien. Daarnaast lag er een behoefte om de high-end S1R onder een ambitieuze doelgroep aan te jagen.

Strategie
Speciaal voor Panasonic creëerde Reshift de campagne ‘One Shot’, een online multimediale campagne waarbij aansprekende videocontent centraal staat. Voor One Shot kreeg een van onze communityleden de kans om in één dag een spectaculaire shoot met de Lumix S1 te doen. Het doel was om met één adembenemende foto thuis te komen. Deze foto is uiteindelijk gepubliceerd in Zoom.nl. De campagne bestaat uit vijf unieke afleveringen, die elke keer een ander aspect van de Lumix S1 benadrukken.

Naast alle videocontent die we voor deze campagne hebben gemaakt was er ook in het magazine de nodige aandacht. Aan de hand van elke aflevering verscheen er een spread in het magazine met Panasonic-branding. Op een extra redactionele pagina deelde de fotograaf bovendien hoe hij tot dit indrukwekkende eindresultaat was gekomen. De video en resultaten werden daarnaast in online-artikelen op Zoom.nl gedeeld, waarbij de fotograaf toelichtte hoe hij/zij de S1 heeft ervaren en hoe de camera heeft bijgedragen aan het creëren van het ultieme One Shot.

Bekijk hier een van de vijf afleveringen

High-end doelgroep
Om de S1R onder een ambitieuze doelgroep te promoten hebben we een tweede campagne ingericht, deze keer in ons fotografietijdschrift SHUTR.photo. De Panasonic Lumix S1R is met name voor de high-end SHUTR-doelgroep relevant. Het doel voor deze campagne was om in 2019 drie jonge talenten de mogelijkheid te geven om zelf een fotoserie met de Panasonic S1R en bijbehorende top-objectieven te schieten. Hierdoor kunnen we een aansprekend portfolio in hoge kwaliteit met onze lezers delen, waardoor zij op subtiele wijze in aanraking komen met de uitzonderlijke beeldkwaliteit die Panasonic ze kan bieden.

Uitdaging
Panasonic zocht een creatieve manier om de nieuwste fullframe systeemcamera onder de aandacht te brengen van een grote groep fotografen. Het simpelweg opnoemen van een rijtje specificaties was niet aan de orde. Panasonic zocht een manier om de kracht van hun Panasonic S1 in de praktijk te laten zien. Daarnaast lag er een behoefte om de high-end S1R onder een ambitieuze doelgroep aan te jagen.

Strategie
Speciaal voor Panasonic creëerde Reshift de campagne ‘One Shot’, een online multimediale campagne waarbij aansprekende videocontent centraal staat. Voor One Shot kreeg een van onze communityleden de kans om in één dag een spectaculaire shoot met de Lumix S1 te doen. Het doel was om met één adembenemende foto thuis te komen. Deze foto is uiteindelijk gepubliceerd in Zoom.nl. De campagne bestaat uit vijf unieke afleveringen, die elke keer een ander aspect van de Lumix S1 benadrukken.

Naast alle videocontent die we voor deze campagne hebben gemaakt was er ook in het magazine de nodige aandacht. Aan de hand van elke aflevering verscheen er een spread in het magazine met Panasonic-branding. Op een extra redactionele pagina deelde de fotograaf bovendien hoe hij tot dit indrukwekkende eindresultaat was gekomen. De video en resultaten werden daarnaast in online-artikelen op Zoom.nl gedeeld, waarbij de fotograaf toelichtte hoe hij/zij de S1 heeft ervaren en hoe de camera heeft bijgedragen aan het creëren van het ultieme One Shot.

Bekijk hier een van de vijf afleveringen

High-end doelgroep
Om de S1R onder een ambitieuze doelgroep te promoten hebben we een tweede campagne ingericht, deze keer in ons fotografietijdschrift SHUTR.photo. De Panasonic Lumix S1R is met name voor de high-end SHUTR-doelgroep relevant. Het doel voor deze campagne was om in 2019 drie jonge talenten de mogelijkheid te geven om zelf een fotoserie met de Panasonic S1R en bijbehorende top-objectieven te schieten. Hierdoor kunnen we een aansprekend portfolio in hoge kwaliteit met onze lezers delen, waardoor zij op subtiele wijze in aanraking komen met de uitzonderlijke beeldkwaliteit die Panasonic ze kan bieden.

Wil je meer van ons werk zien?

Scroll naar top

Resultaten

Beide onderdelen van de campagne om de S1 en de S1R bij fotografen uit te lichten hebben boven verwachting goed gescoord. Met meer dan 70.000 online videoweergaven op YouTube en Facebook, bijzonder sterke portfolio’s in SHUTR.photo en een enorm aantal aanmeldingen om zelf te mogen meedoen kijken we terug op een zeer succesvolle samenwerking.

Werk. functie

contact. algemeen

Wil je weten hoe onze merken en unieke content kunnen bijdragen aan de beleving van jouw bedrijf? Of wil je gewoon gezellig een keer langskomen voor een goeie kop koffie? Bel of mail ons om een afspraak te maken of vul het formulier hieronder in!

contact. Sales

Graag vertellen we je meer over wat onze commerciële proposities, (non-)spot-oplossingen, branded of owned content-concepten, seminars, event shows en consumentenevents voor jouw merk kunnen betekenen. Wil je weten wat Reshift voor jouw merk kan doen? Vul dan de velden hieronder in!