Werk. Microsoft campagne
Windows 10 laptops met Intel Core-processor
Op Kieskeurig.nl vind je onafhankelijke productinformatie en -inspiratie. Producten die je er tegenkomt vallen veelal onder de noemer consumentenelektronica, waaronder ook Windows 10 laptops.
De categorie laptops binnen Kieskeurig.nl is een van de meest omvangrijke productgroepen. Nieuwe producten worden in rap tempo gelanceerd met verbeterde USP’s en innovaties. De Omloopsnelheid is hoog in deze categorie. De bezoekers in de productgroep hebben een hoge aankoopintentie: 56% zoekt een laptop ter urgente vervanging. 26% is voornemens binnen 1 week een laptop aan te schaffen en 44% geeft aan daarbij geen merkvoorkeur te hebben.
Omdat Microsoft opzoek was naar meer exposure voor de Windows 10 laptops met Intel Core processors zijn ze de samenwerking aangegaan met Kieskeurig.nl. Want hoe overtuig je consumenten over te stappen naar een nieuwe generatie Windows 10 laptop?
Kieskeurig.nl heeft een actueel aanbod van ruim 1800 laptops live staan binnen de productgroep laptops. Van deze 1800 laptops biedt Kieskeurig.nl een actueel aanbod van ruim 1400 Windows 10 laptops. Voor Microsoft hebben we een nieuwe keuzehulp gemaakt om de consument op basis van gebruikersvoorkeuren inzichtelijk te maken welk product het best bij hun eigen gebruik past. Zo vindt iedere consument, ondanks het overdonderende aanbod, altijd de beste match.
Uitdaging
Extra conversie binnen een bepaalde campagneperiode, dat was het hoofddoel voor Microsoft. Doordat er tegenwoordig zoveel verschillende soorten laptops op de markt zijn wordt het er voor een consument niet altijd makkelijker op.
Om de consument een handje te helpen met het maken van de keuze, lanceerden we de Windows 10 laptop keuzehulp. Aan de hand van een aantal relevante vragen en scenario’s kon de consument er op een makkelijke en snelle manier achter komen welke modellen voor hem geschikt zijn. We adviseerden ze vervolgens een basis, premium en een populair model passend bij de afgegeven gebruikerstoepassingen.
Strategie
Om consumenten te inspireren en te informeren, zijn er een artikelen geschreven en hebben we video’s en animaties geproduceerd. De artikelen en video’s zijn gepubliceerd en verspreid via onze Tech-platformen. Zo werd in een van de video’s uitgelegd hoe je efficiënter kan werken met Windows 10. Daarmee is ingespeeld op de behoefte van de consument, die toe is aan een upgrade naar een moderne laptop met Windows 10 en Intel Core-processor. Daarbij is in alle content steeds verwezen naar de keuzehulp.
De artikelen, video’s en de keuzehulp zijn tevens via Facebook, Instagram en nieuwsbrieven aangejaagd. En om de consument uiteindelijk te laten converteren, zijn er op Kieskeurig.nl en de Tech-platformen diverse marketing banners getoond in de categorieën computers en laptops.
Zo is er de gehele customer journey door, van inspiratie naar informatie naar conversie, aansprekende content gecreëerd, online geplaatst en gepromoot bij de doelgroep.
Omdat Microsoft opzoek was naar meer exposure voor de Windows 10 laptops met Intel Core processors zijn ze de samenwerking aangegaan met Kieskeurig.nl. Want hoe overtuig je consumenten over te stappen naar een nieuwe generatie Windows 10 laptop?
Kieskeurig.nl heeft een actueel aanbod van ruim 1800 laptops live staan binnen de productgroep laptops. Van deze 1800 laptops biedt Kieskeurig.nl een actueel aanbod van ruim 1400 Windows 10 laptops. Voor Microsoft hebben we een nieuwe keuzehulp gemaakt om de consument op basis van gebruikersvoorkeuren inzichtelijk te maken welk product het best bij hun eigen gebruik past. Zo vindt iedere consument, ondanks het overdonderende aanbod, altijd de beste match.
Uitdaging
Extra conversie binnen een bepaalde campagneperiode, dat was het hoofddoel voor Microsoft. Doordat er tegenwoordig zoveel verschillende soorten laptops op de markt zijn wordt het er voor een consument niet altijd makkelijker op.
Om de consument een handje te helpen met het maken van de keuze, lanceerden we de Windows 10 laptop keuzehulp. Aan de hand van een aantal relevante vragen en scenario’s kon de consument er op een makkelijke en snelle manier achter komen welke modellen voor hem geschikt zijn. We adviseerden ze vervolgens een basis, premium en een populair model passend bij de afgegeven gebruikerstoepassingen.
Strategie
Om consumenten te inspireren en te informeren, zijn er een artikelen geschreven en hebben we video’s en animaties geproduceerd. De artikelen en video’s zijn gepubliceerd en verspreid via onze Tech-platformen. Zo werd in een van de video’s uitgelegd hoe je efficiënter kan werken met Windows 10. Daarmee is ingespeeld op de behoefte van de consument, die toe is aan een upgrade naar een moderne laptop met Windows 10 en Intel Core-processor. Daarbij is in alle content steeds verwezen naar de keuzehulp.
De artikelen, video’s en de keuzehulp zijn tevens via Facebook, Instagram en nieuwsbrieven aangejaagd. En om de consument uiteindelijk te laten converteren, zijn er op Kieskeurig.nl en de Tech-platformen diverse marketing banners getoond in de categorieën computers en laptops.
Zo is er de gehele customer journey door, van inspiratie naar informatie naar conversie, aansprekende content gecreëerd, online geplaatst en gepromoot bij de doelgroep.