Werk. logitech: beleef de formule 1

In 2019 hebben we onze livestreams voorafgaand aan een Formule 1-weekend in opdracht van Logitech omgedoopt tot ‘Beleef de Formule 1’-events. Deze vrijdagen toverden we onze opnamestudio om tot semi-professioneel racelokaal, voor de gelegenheid voorzien van Logitech-branding en racestuurtjes en headsets van Logitech. Redacteuren, influencers of bekenden uit de racerij lieten daarbij hun licht schijnen op de laatste nieuwtjes uit het racewereldje, het te berijden circuit en de kanshebbers.

Wekelijks racen dus! Uiteraard reden de redacteuren zelf ook een rondje en kregen kijkers tijdens deze races tips & trucs voor de beste afstelling van de bolides. De racestuurtjes en headsets van Logitech zijn gedurende de streams prominent aanwezig geweest. Op het Nederlandse Twitch-kanaal was onze Formule 1-feed trouwens de eerste.

KPI van de campagne: Racestuur van Logitech bekend maken binnen relevante umfeld en kopersdoelgroep.

Coverage
Aankondigingen voor aankomende races werden gedaan via onze websites PU.nl, Gamer.nl en InsideGamer.nl. Dat werd vervolgens doorgecommuniceerd via onze social-kanalen. Daarnaast produceerden we een contentblok met 25.000 impressies dat we per week hebben ingezet via de native ad-positie van het Reshift Games-netwerk. In Power Unlimited-magazine is maandelijks redactionele content over voorgaande races gepubliceerd. Na de livestreams zetten we een week displays in om de Logitech-producten meer zichtbaarheid te geven en desgewenst te koppelen aan een sales-activatie met retailers.

Publiek
Inzet kon verder worden uitgebreid door verschillende livestreams op locatie te doen, zoals bij retailers (in shops) en bij evenementen. Om de streams meer op te laten vallen is regelmatig publiek uitgenodigd. Dat kon uiteraard ook zelf meerijden. Dat was eveneens te combineren met sales-activaties van retailers aangevuld met branded video’s. Hierbij hebben we ook rekening gehouden met meerdere influencers/BN’ers.

Wekelijks racen dus! Uiteraard reden de redacteuren zelf ook een rondje en kregen kijkers tijdens deze races tips & trucs voor de beste afstelling van de bolides. De racestuurtjes en headsets van Logitech zijn gedurende de streams prominent aanwezig geweest. Op het Nederlandse Twitch-kanaal was onze Formule 1-feed trouwens de eerste.

KPI van de campagne: Racestuur van Logitech bekend maken binnen relevante umfeld en kopersdoelgroep.

Coverage
Aankondigingen voor aankomende races werden gedaan via onze websites PU.nl, Gamer.nl en InsideGamer.nl. Dat werd vervolgens doorgecommuniceerd via onze social-kanalen. Daarnaast produceerden we een contentblok met 25.000 impressies dat we per week hebben ingezet via de native ad-positie van het Reshift Games-netwerk. In Power Unlimited-magazine is maandelijks redactionele content over voorgaande races gepubliceerd. Na de livestreams zetten we een week displays in om de Logitech-producten meer zichtbaarheid te geven en desgewenst te koppelen aan een sales-activatie met retailers.

Publiek
Inzet kon verder worden uitgebreid door verschillende livestreams op locatie te doen, zoals bij retailers (in shops) en bij evenementen. Om de streams meer op te laten vallen is regelmatig publiek uitgenodigd. Dat kon uiteraard ook zelf meerijden. Dat was eveneens te combineren met sales-activaties van retailers aangevuld met branded video’s. Hierbij hebben we ook rekening gehouden met meerdere influencers/BN’ers.

Wil je meer van ons werk zien?

Scroll naar top

Resultaten

Display
Native Add: 425.000 impressies
HPA: 425.000 impressies

Socials
2x social posts per week

Redactioneel
Aanjaging via gamesplatform Reshift
Maandelijkse content in PU-magazine

17 races
10 mei t/m 29 november, 17 uitzendingen

Behaalde resultaten
Aantal uren gestreamd: 47
Gem. aantal kijkers: 323
Totaal aantal views: 163.236
Aantal uur bekeken: 14.271

Solliciteer. functie

Werk. functie

contact. algemeen

Wil je weten hoe onze merken en unieke content kunnen bijdragen aan de beleving van jouw bedrijf? Of wil je gewoon gezellig een keer langskomen voor een goeie kop koffie? Bel of mail ons om een afspraak te maken of vul het formulier hieronder in!

contact. Sales

Graag vertellen we je meer over wat onze commerciële proposities, (non-)spot-oplossingen, branded of owned content-concepten, seminars, event shows en consumentenevents voor jouw merk kunnen betekenen. Wil je weten wat Reshift voor jouw merk kan doen? Vul dan de velden hieronder in!