Werk. logitech: beleef de formule 1
In 2019 hebben we onze livestreams voorafgaand aan een Formule 1-weekend in opdracht van Logitech omgedoopt tot ‘Beleef de Formule 1’-events. Deze vrijdagen toverden we onze opnamestudio om tot semi-professioneel racelokaal, voor de gelegenheid voorzien van Logitech-branding en racestuurtjes en headsets van Logitech. Redacteuren, influencers of bekenden uit de racerij lieten daarbij hun licht schijnen op de laatste nieuwtjes uit het racewereldje, het te berijden circuit en de kanshebbers.
Wekelijks racen dus! Uiteraard reden de redacteuren zelf ook een rondje en kregen kijkers tijdens deze races tips & trucs voor de beste afstelling van de bolides. De racestuurtjes en headsets van Logitech zijn gedurende de streams prominent aanwezig geweest. Op het Nederlandse Twitch-kanaal was onze Formule 1-feed trouwens de eerste.
KPI van de campagne: Racestuur van Logitech bekend maken binnen relevante umfeld en kopersdoelgroep.
Coverage
Aankondigingen voor aankomende races werden gedaan via onze websites PU.nl, Gamer.nl en InsideGamer.nl. Dat werd vervolgens doorgecommuniceerd via onze social-kanalen. Daarnaast produceerden we een contentblok met 25.000 impressies dat we per week hebben ingezet via de native ad-positie van het Reshift Games-netwerk. In Power Unlimited-magazine is maandelijks redactionele content over voorgaande races gepubliceerd. Na de livestreams zetten we een week displays in om de Logitech-producten meer zichtbaarheid te geven en desgewenst te koppelen aan een sales-activatie met retailers.
Publiek
Inzet kon verder worden uitgebreid door verschillende livestreams op locatie te doen, zoals bij retailers (in shops) en bij evenementen. Om de streams meer op te laten vallen is regelmatig publiek uitgenodigd. Dat kon uiteraard ook zelf meerijden. Dat was eveneens te combineren met sales-activaties van retailers aangevuld met branded video’s. Hierbij hebben we ook rekening gehouden met meerdere influencers/BN’ers.
Wekelijks racen dus! Uiteraard reden de redacteuren zelf ook een rondje en kregen kijkers tijdens deze races tips & trucs voor de beste afstelling van de bolides. De racestuurtjes en headsets van Logitech zijn gedurende de streams prominent aanwezig geweest. Op het Nederlandse Twitch-kanaal was onze Formule 1-feed trouwens de eerste.
KPI van de campagne: Racestuur van Logitech bekend maken binnen relevante umfeld en kopersdoelgroep.
Coverage
Aankondigingen voor aankomende races werden gedaan via onze websites PU.nl, Gamer.nl en InsideGamer.nl. Dat werd vervolgens doorgecommuniceerd via onze social-kanalen. Daarnaast produceerden we een contentblok met 25.000 impressies dat we per week hebben ingezet via de native ad-positie van het Reshift Games-netwerk. In Power Unlimited-magazine is maandelijks redactionele content over voorgaande races gepubliceerd. Na de livestreams zetten we een week displays in om de Logitech-producten meer zichtbaarheid te geven en desgewenst te koppelen aan een sales-activatie met retailers.
Publiek
Inzet kon verder worden uitgebreid door verschillende livestreams op locatie te doen, zoals bij retailers (in shops) en bij evenementen. Om de streams meer op te laten vallen is regelmatig publiek uitgenodigd. Dat kon uiteraard ook zelf meerijden. Dat was eveneens te combineren met sales-activaties van retailers aangevuld met branded video’s. Hierbij hebben we ook rekening gehouden met meerdere influencers/BN’ers.