Werk. LG wassen & drogen

LG heeft een unieke innovatie binnen het segment wasmachine doorgevoerd: het TwinWash-systeem. Hiermee kan de consument tegelijkertijd een delicate én een grote was draaien. Kieskeurig heeft een aantoonbaar omvangrijke doelgroep die zich op een nieuwe wasmachine oriënteert. Vanwege de hoge aankoopintentie is Kieskeurig.nl voor LG een zeer relevant platform om het TwinWash-systeem uit te lichten.

Uitdaging
LG had diverse doelstellingen op het gebied van contentmarketing:

  • Het laten groeien van de merkbekendheid
  • Het uitlichten van de usp’s van LG Twinwash
  • Het verhogen van het aantal sales door middel van een salesactie in samenwerking met een retailer

Strategie
Een branded informatiepagina op Kieskeurig.nl geeft een merk de mogelijkheid om veel eerder in het aankoopproces aanwezig te zijn. Door educatie op het gebied van nieuwe technieken en ingewikkelde specificaties zorg je ervoor dat een product eerder wordt overwogen tijdens de oriëntatiefase. De goed doordachte stroom aan informatie geeft een consument meer inzicht in het product en zorgt voor een grotere merkbetrokkenheid. Voor LG creëerden we daarom een branded informatiepagina waarop alle belangrijke informatie over het TwinWash-systeem aan bod kwam. De informatievoorziening was gebaseerd op drie pijlers:

  • Verwondering (‘Wauw, wat handig! Dat is gaaf! Nooit geweten dat dit er was en dat dit kon!’)
  • Gemak (‘Dat wil ik ook. Nu snap ik hoe ik het product in mijn situatie kan gebruiken.’)
  • Besparing (‘Wat heb ik eraan en waarom maakt LG de TwinWash? Wat is het verhaal erachter?’)

Aan de hand van deze drie pijlers creëerden we de multimediale branded informatiepagina, boordevol was- en droogtips. De pagina bestond uit onder meer aansprekende video’s, een overzichtelijke (downloadbare) checklist en vooral veel toegankelijke artikelen vol tips.

Uitdaging
LG had diverse doelstellingen op het gebied van contentmarketing:

  • Het laten groeien van de merkbekendheid
  • Het uitlichten van de usp’s van LG Twinwash
  • Het verhogen van het aantal sales door middel van een salesactie in samenwerking met een retailer

Strategie
Een branded informatiepagina op Kieskeurig.nl geeft een merk de mogelijkheid om veel eerder in het aankoopproces aanwezig te zijn. Door educatie op het gebied van nieuwe technieken en ingewikkelde specificaties zorg je ervoor dat een product eerder wordt overwogen tijdens de oriëntatiefase. De goed doordachte stroom aan informatie geeft een consument meer inzicht in het product en zorgt voor een grotere merkbetrokkenheid. Voor LG creëerden we daarom een branded informatiepagina waarop alle belangrijke informatie over het TwinWash-systeem aan bod kwam. De informatievoorziening was gebaseerd op drie pijlers:

  • Verwondering (‘Wauw, wat handig! Dat is gaaf! Nooit geweten dat dit er was en dat dit kon!’)
  • Gemak (‘Dat wil ik ook. Nu snap ik hoe ik het product in mijn situatie kan gebruiken.’)
  • Besparing (‘Wat heb ik eraan en waarom maakt LG de TwinWash? Wat is het verhaal erachter?’)

Aan de hand van deze drie pijlers creëerden we de multimediale branded informatiepagina, boordevol was- en droogtips. De pagina bestond uit onder meer aansprekende video’s, een overzichtelijke (downloadbare) checklist en vooral veel toegankelijke artikelen vol tips.

Wil je meer van ons werk zien?

Scroll naar top

Resultaten

Dankzij de diversiteit aan onderdelen in de campagne hebben we sterke resultaten op alle uitdagingen van LG behaald.

De usp’s van het LG TwinWash-systeem vormden de centrale boodschap in de volledige branded informatiepagina. Zowel in tekst, de checklist als in de artikelen kwam de veelzijdigheid van dit systeem aan bod. Ook de merkbekendheid van LG konden we laten groeien, mede dankzij het aanhaken van een influencer. Zij deelde de voordelen van TwinWash binnen haar eigen jonge gezin met de Kieskeurig-community. Het resultaat op het gebied van sales was uiteindelijk duidelijk terug te zien binnen Kieskeurig.nl. Mede dankzij de productwidgets die we hebben geïntegreerd in de branded omgeving steeg het clicksharepercentage van LG binnen het domein wasmachines met maar liefst 4,5 procent.

Werk. functie

contact. algemeen

Wil je weten hoe onze merken en unieke content kunnen bijdragen aan de beleving van jouw bedrijf? Of wil je gewoon gezellig een keer langskomen voor een goeie kop koffie? Bel of mail ons om een afspraak te maken of vul het formulier hieronder in!

contact. Sales

Graag vertellen we je meer over wat onze commerciële proposities, (non-)spot-oplossingen, branded of owned content-concepten, seminars, event shows en consumentenevents voor jouw merk kunnen betekenen. Wil je weten wat Reshift voor jouw merk kan doen? Vul dan de velden hieronder in!