Werk. LG wassen & drogen
LG heeft een unieke innovatie binnen het segment wasmachine doorgevoerd: het TwinWash-systeem. Hiermee kan de consument tegelijkertijd een delicate én een grote was draaien. Kieskeurig heeft een aantoonbaar omvangrijke doelgroep die zich op een nieuwe wasmachine oriënteert. Vanwege de hoge aankoopintentie is Kieskeurig.nl voor LG een zeer relevant platform om het TwinWash-systeem uit te lichten.
Uitdaging
LG had diverse doelstellingen op het gebied van contentmarketing:
- Het laten groeien van de merkbekendheid
- Het uitlichten van de usp’s van LG Twinwash
- Het verhogen van het aantal sales door middel van een salesactie in samenwerking met een retailer
Strategie
Een branded informatiepagina op Kieskeurig.nl geeft een merk de mogelijkheid om veel eerder in het aankoopproces aanwezig te zijn. Door educatie op het gebied van nieuwe technieken en ingewikkelde specificaties zorg je ervoor dat een product eerder wordt overwogen tijdens de oriëntatiefase. De goed doordachte stroom aan informatie geeft een consument meer inzicht in het product en zorgt voor een grotere merkbetrokkenheid. Voor LG creëerden we daarom een branded informatiepagina waarop alle belangrijke informatie over het TwinWash-systeem aan bod kwam. De informatievoorziening was gebaseerd op drie pijlers:
- Verwondering (‘Wauw, wat handig! Dat is gaaf! Nooit geweten dat dit er was en dat dit kon!’)
- Gemak (‘Dat wil ik ook. Nu snap ik hoe ik het product in mijn situatie kan gebruiken.’)
- Besparing (‘Wat heb ik eraan en waarom maakt LG de TwinWash? Wat is het verhaal erachter?’)
Aan de hand van deze drie pijlers creëerden we de multimediale branded informatiepagina, boordevol was- en droogtips. De pagina bestond uit onder meer aansprekende video’s, een overzichtelijke (downloadbare) checklist en vooral veel toegankelijke artikelen vol tips.
Uitdaging
LG had diverse doelstellingen op het gebied van contentmarketing:
- Het laten groeien van de merkbekendheid
- Het uitlichten van de usp’s van LG Twinwash
- Het verhogen van het aantal sales door middel van een salesactie in samenwerking met een retailer
Strategie
Een branded informatiepagina op Kieskeurig.nl geeft een merk de mogelijkheid om veel eerder in het aankoopproces aanwezig te zijn. Door educatie op het gebied van nieuwe technieken en ingewikkelde specificaties zorg je ervoor dat een product eerder wordt overwogen tijdens de oriëntatiefase. De goed doordachte stroom aan informatie geeft een consument meer inzicht in het product en zorgt voor een grotere merkbetrokkenheid. Voor LG creëerden we daarom een branded informatiepagina waarop alle belangrijke informatie over het TwinWash-systeem aan bod kwam. De informatievoorziening was gebaseerd op drie pijlers:
- Verwondering (‘Wauw, wat handig! Dat is gaaf! Nooit geweten dat dit er was en dat dit kon!’)
- Gemak (‘Dat wil ik ook. Nu snap ik hoe ik het product in mijn situatie kan gebruiken.’)
- Besparing (‘Wat heb ik eraan en waarom maakt LG de TwinWash? Wat is het verhaal erachter?’)
Aan de hand van deze drie pijlers creëerden we de multimediale branded informatiepagina, boordevol was- en droogtips. De pagina bestond uit onder meer aansprekende video’s, een overzichtelijke (downloadbare) checklist en vooral veel toegankelijke artikelen vol tips.