Werk. Kieskeurig.nl Staycation
De maand mei is normaal gesproken het moment waarop veel consumenten hun vakantiegeld ontvangen en besteden aan verre droomreizen en internationale avonturen. Dit jaar gooide COVID-19 echter flink roet in het eten. Veel Nederlanders besloten hun vakantie uit te stellen, maar vierden dankzij Kieskeurig.nl alsnog een heerlijke Staycation, vanuit het comfort van hun eigen huis, balkon en achtertuin.
Uitdaging
Kieskeurig.nl zocht een manier om jong & oud te verrassen met tips en ideeën voor de ideale thuisvakantie. Voor iedere bezoeker van de staycation pagina’s moesten er relevante artikelen te vinden zijn, die het vakantiegevoel diep van binnen konden aanwakkeren. Daarnaast lag er een behoefte om het gecreëerde ümfeld ook inzetten om bijpassende producten van partners uit te lichten.
Strategie
Op kieskeurig.nl/staycation creëerde we meerdere domeinen: van ontspanning & entertainment, tot de lekkerste recepten en het inrichten van de ideale ‘staycation tuin’. Adverteerders konden door middel van diverse promotiepakketten aanhaken op een specifiek domein, waarna we artikelen en video’s produceerden die rechtstreeks aansloten bij de interesse van de doelgroep.
Dankzij deze strategie, gericht op behoefte associatie & educatie, bestond de content uit een prettige balans van informatie en branding. Zo maakten we bijvoorbeeld in samenwerking met Wolf Garten een uitgebreide contentpagina, inclusief video, over de ideale grasmat om op te zonnen.
Uitdaging
Kieskeurig.nl zocht een manier om jong & oud te verrassen met tips en ideeën voor de ideale thuisvakantie. Voor iedere bezoeker van de staycation pagina’s moesten er relevante artikelen te vinden zijn, die het vakantiegevoel diep van binnen konden aanwakkeren. Daarnaast lag er een behoefte om het gecreëerde ümfeld ook inzetten om bijpassende producten van partners uit te lichten.
Strategie
Op kieskeurig.nl/staycation creëerde we meerdere domeinen: van ontspanning & entertainment, tot de lekkerste recepten en het inrichten van de ideale ‘staycation tuin’. Adverteerders konden door middel van diverse promotiepakketten aanhaken op een specifiek domein, waarna we artikelen en video’s produceerden die rechtstreeks aansloten bij de interesse van de doelgroep.
Dankzij deze strategie, gericht op behoefte associatie & educatie, bestond de content uit een prettige balans van informatie en branding. Zo maakten we bijvoorbeeld in samenwerking met Wolf Garten een uitgebreide contentpagina, inclusief video, over de ideale grasmat om op te zonnen.