Uitdaging
Tegenwoordig worden er meer e-bikes verkocht/gekocht dan gewone fietsen. Steeds meer mensen zijn zich dus aan het oriënteren op een e-bike. Maar waar moet je nu op letten als je een e-bike wilt kopen? Er is zó veel aanbod, waar begin je met je zoektocht? Daar heeft Kieskeurig.nl de E-bike Duurtest op bedacht. Fietsmerken in Nederland leverden in totaal dertig verschillende modellen aan die getest werden door échte testers. De uitdaging van deze campagne was om zoveel mogelijk mensen te informeren met de – gedegen en uitgebreide! – testresultaten van de E-bike Duurtest.
De fietsmerken die hebben deelgenomen aan de E-bike Duurtest hadden ook de mogelijkheid om een extra branded content-campagne af te nemen. Voor deze fietsmerken heeft Kieskeurig.nl o.a. een video gemaakt en de resultaten gepubliceerd via Facebook en in de Kieskeurig e-bike nieuwsbrief.
Strategie
Om zoveel mogelijk mensen in Nederland te bereiken met de resultaten van de E-bike Duurtest, is ervoor gekozen om zowel interne als externe media in te zetten. De resultaten zijn breed gecommuniceerd op Kieskeurig.nl en op externe kanalen van Google Display Netwerk (zoals Buienradar en NU.nl). Daarnaast hebben we ook een social campagne gedraaid.