Werk. Hey Google

Begin van een nieuw jaar betekent doorgaans maar één ding: nieuwe voornemens. Google heeft met behulp van Kieskeurig.nl de eerste twee weken van januari een mooie campagne neergezet. De gehele campagne stond in het teken van hoe Google jou kan helpen bij het nakomen van jouw goede voornemens.

Uitdaging

Google heeft veel producten met een ingebouwde spraak assistent. Deze ingebouwde spraak assistent kan jou helpen bij het aanhouden van goede voornemens. De uitdaging van Google was om zoveel mogelijk mensen in Nederland hiervan op de hoogte te brengen. Naast het informeren van de mensen via de brandpage had de doelgroep de mogelijkheid om door te klikken naar retailers zoals bol.com. Via deze retailers konden ze hun Google product (met een ingebouwde spraak assistent), met korting, aanschaffen.

 

Strategie

Op kieskeurig.nl creëerde we een informatie pagina waar bezoekers meer konden lezen over de verschillende Google spraakproducten. Op deze pagina zijn twee artikelen toegevoegd waar de Google Chromebook en Nest producten verder zijn toegelicht. Om een zo groot mogelijke doelgroep in Nederland te bereiken hebben we via Qmusic gedurende twee weken een radiospot uitgezonden. De eerste radiospot was gericht op het goede voornemen om (meer) vegetarisch te eten. De tweede radiospot was gericht op meer sporten. Door een mix van verschillende content hebben we een groot aantal mensen in Nederland weten te bereiken.

Uitdaging

Google heeft veel producten met een ingebouwde spraak assistent. Deze ingebouwde spraak assistent kan jou helpen bij het aanhouden van goede voornemens. De uitdaging van Google was om zoveel mogelijk mensen in Nederland hiervan op de hoogte te brengen. Naast het informeren van de mensen via de brandpage had de doelgroep de mogelijkheid om door te klikken naar retailers zoals bol.com. Via deze retailers konden ze hun Google product (met een ingebouwde spraak assistent), met korting, aanschaffen.

 

Strategie

Op kieskeurig.nl creëerde we een informatie pagina waar bezoekers meer konden lezen over de verschillende Google spraakproducten. Op deze pagina zijn twee artikelen toegevoegd waar de Google Chromebook en Nest producten verder zijn toegelicht. Om een zo groot mogelijke doelgroep in Nederland te bereiken hebben we via Qmusic gedurende twee weken een radiospot uitgezonden. De eerste radiospot was gericht op het goede voornemen om (meer) vegetarisch te eten. De tweede radiospot was gericht op meer sporten. Door een mix van verschillende content hebben we een groot aantal mensen in Nederland weten te bereiken.

Wil je meer van ons werk zien?

Scroll naar top

Resultaten

Met deze campagne zijn 1,2 miljoen impressies gerealiseerd via de brandpage, artikelen, social media, banners op Kieskeurig en de nieuwsbrief van Kieskeurig. Als we kijken naar de radiocommercial op Qmusic hebben we 2,7 miljoen impressies gerealiseerd. De vooraf opgestelde campagnedoelstellingen zijn behaald in twee weken tijd.

contact. Klantenservice

Solliciteer. functie

Werk. functie

contact. algemeen

Wil je weten hoe onze merken en unieke content kunnen bijdragen aan de beleving van jouw bedrijf? Of wil je gewoon gezellig een keer langskomen voor een goeie kop koffie? Bel of mail ons om een afspraak te maken of vul het formulier hieronder in!

contact. Sales

Graag vertellen we je meer over wat onze commerciële proposities, (non-)spot-oplossingen, branded of owned content-concepten, seminars, event shows en consumentenevents voor jouw merk kunnen betekenen. Wil je weten wat Reshift voor jouw merk kan doen? Vul dan de velden hieronder in!