Werk. Hey Google
Begin van een nieuw jaar betekent doorgaans maar één ding: nieuwe voornemens. Google heeft met behulp van Kieskeurig.nl de eerste twee weken van januari een mooie campagne neergezet. De gehele campagne stond in het teken van hoe Google jou kan helpen bij het nakomen van jouw goede voornemens.
Uitdaging
Google heeft veel producten met een ingebouwde spraak assistent. Deze ingebouwde spraak assistent kan jou helpen bij het aanhouden van goede voornemens. De uitdaging van Google was om zoveel mogelijk mensen in Nederland hiervan op de hoogte te brengen. Naast het informeren van de mensen via de brandpage had de doelgroep de mogelijkheid om door te klikken naar retailers zoals bol.com. Via deze retailers konden ze hun Google product (met een ingebouwde spraak assistent), met korting, aanschaffen.
Strategie
Op kieskeurig.nl creëerde we een informatie pagina waar bezoekers meer konden lezen over de verschillende Google spraakproducten. Op deze pagina zijn twee artikelen toegevoegd waar de Google Chromebook en Nest producten verder zijn toegelicht. Om een zo groot mogelijke doelgroep in Nederland te bereiken hebben we via Qmusic gedurende twee weken een radiospot uitgezonden. De eerste radiospot was gericht op het goede voornemen om (meer) vegetarisch te eten. De tweede radiospot was gericht op meer sporten. Door een mix van verschillende content hebben we een groot aantal mensen in Nederland weten te bereiken.
Uitdaging
Google heeft veel producten met een ingebouwde spraak assistent. Deze ingebouwde spraak assistent kan jou helpen bij het aanhouden van goede voornemens. De uitdaging van Google was om zoveel mogelijk mensen in Nederland hiervan op de hoogte te brengen. Naast het informeren van de mensen via de brandpage had de doelgroep de mogelijkheid om door te klikken naar retailers zoals bol.com. Via deze retailers konden ze hun Google product (met een ingebouwde spraak assistent), met korting, aanschaffen.
Strategie
Op kieskeurig.nl creëerde we een informatie pagina waar bezoekers meer konden lezen over de verschillende Google spraakproducten. Op deze pagina zijn twee artikelen toegevoegd waar de Google Chromebook en Nest producten verder zijn toegelicht. Om een zo groot mogelijke doelgroep in Nederland te bereiken hebben we via Qmusic gedurende twee weken een radiospot uitgezonden. De eerste radiospot was gericht op het goede voornemen om (meer) vegetarisch te eten. De tweede radiospot was gericht op meer sporten. Door een mix van verschillende content hebben we een groot aantal mensen in Nederland weten te bereiken.