Werk. Smartphonefotografie met OPPO

Altijd een topfoto maken zonder een los fototoestel mee te hoeven zeulen? De OPPO Find X3 Pro heeft maar liefst drie camera’s aan boord, waarmee je AI-powered video en foto’s maakt. Daarnaast is het model superstrak en erg compact vormgegeven. Door middel van krachtige marketing-content willen we de doelgroep laten kennismaken met de kwaliteiten van het telefoonmerk OPPO.

Uitdaging

OPPO heeft veel ervaring met het ontwikkelen van telefoons die niet alleen strak zijn uitgevoerd, maar daarnaast topprestaties leveren bij het maken van foto’s en video’s. Door de focus en functionaliteit van de camera, wil OPPO zich goed in de markt presenteren als smartphonemerk dat uitblinkt in features rondom foto en video. Maar hoe inspireren we de doelgroep, die graag van alles foto’s maakt met de smartphone, met de nieuwe telefoons van OPPO? De uitdaging voor Reshift Creative Studio’s lag in het creëren van content die de doelgroep van OPPO aanspreekt en de functies  en mogelijkheden van de telefoons goed uitlicht.

 

Strategie

Reshift Creative Studios heeft verschillende middelen ingezet om de doelgroep te laten kennismaken met de nieuwe telefoons. Namelijk door het maken van een verzamelpagina (branded informatiepagina) met content over de telefoons, maar ook tips en tricks (in vorm van tekst en video) over hoe je als smartphonegebruiker beter kunt fotograferen en video’s maken. Ook is er een cursus smartphonefotografie opgezet, waarin de doelgroep gratis stap voor stap leert te fotograferen met de smartphone. Verder zijn meerdere telefoons getest door het testpanel van Review.nl. Verschillende campagnes wezen de doelgroep op aanbiedingen, met als doel ze door te sturen naar de e-store van OPPO.

Uitdaging

OPPO heeft veel ervaring met het ontwikkelen van telefoons die niet alleen strak zijn uitgevoerd, maar daarnaast topprestaties leveren bij het maken van foto’s en video’s. Door de focus en functionaliteit van de camera, wil OPPO zich goed in de markt presenteren als smartphonemerk dat uitblinkt in features rondom foto en video. Maar hoe inspireren we de doelgroep, die graag van alles foto’s maakt met de smartphone, met de nieuwe telefoons van OPPO? De uitdaging voor Reshift Creative Studio’s lag in het creëren van content die de doelgroep van OPPO aanspreekt en de functies  en mogelijkheden van de telefoons goed uitlicht.

 

Strategie

Reshift Creative Studios heeft verschillende middelen ingezet om de doelgroep te laten kennismaken met de nieuwe telefoons. Namelijk door het maken van een verzamelpagina (branded informatiepagina) met content over de telefoons, maar ook tips en tricks (in vorm van tekst en video) over hoe je als smartphonegebruiker beter kunt fotograferen en video’s maken. Ook is er een cursus smartphonefotografie opgezet, waarin de doelgroep gratis stap voor stap leert te fotograferen met de smartphone. Verder zijn meerdere telefoons getest door het testpanel van Review.nl. Verschillende campagnes wezen de doelgroep op aanbiedingen, met als doel ze door te sturen naar de e-store van OPPO.

Wil je meer van ons werk zien?

Scroll naar top

Resultaten

Met deze campagne hebben we de juiste doelgroep weten te benaderen en is de performance boven target uitgekomen. Zo zijn er meer dan 25 miljoen impressies gerealiseerd. Ook opvallend was een CTR van 4,4 procent op social media, terwijl de benchmark 2,5-3 procent is. Dit betekent dat de content goed aansloot bij de doelgroep en het aantal kliks hierdoor hoger was dan de benchmark.

Student? Kickstart je Carrière!

Welke richting wil je op?

contact. Klantenservice

Solliciteer. functie

Solliciteren. functie

contact. algemeen

Wil je weten hoe onze merken en unieke content kunnen bijdragen aan de beleving van jouw bedrijf? Of wil je gewoon gezellig een keer langskomen voor een goeie kop koffie? Bel of mail ons om een afspraak te maken of vul het formulier hieronder in!

contact. Sales

Graag vertellen we je meer over wat onze commerciële proposities, (non-)spot-oplossingen, branded of owned content-concepten, seminars, event shows en consumentenevents voor jouw merk kunnen betekenen. Wil je weten wat Reshift voor jouw merk kan doen? Vul dan de velden hieronder in!