Werk. Smartphonefotografie met OPPO
Altijd een topfoto maken zonder een los fototoestel mee te hoeven zeulen? De OPPO Find X3 Pro heeft maar liefst drie camera’s aan boord, waarmee je AI-powered video en foto’s maakt. Daarnaast is het model superstrak en erg compact vormgegeven. Door middel van krachtige marketing-content willen we de doelgroep laten kennismaken met de kwaliteiten van het telefoonmerk OPPO.
Uitdaging
OPPO heeft veel ervaring met het ontwikkelen van telefoons die niet alleen strak zijn uitgevoerd, maar daarnaast topprestaties leveren bij het maken van foto’s en video’s. Door de focus en functionaliteit van de camera, wil OPPO zich goed in de markt presenteren als smartphonemerk dat uitblinkt in features rondom foto en video. Maar hoe inspireren we de doelgroep, die graag van alles foto’s maakt met de smartphone, met de nieuwe telefoons van OPPO? De uitdaging voor Reshift Creative Studio’s lag in het creëren van content die de doelgroep van OPPO aanspreekt en de functies  en mogelijkheden van de telefoons goed uitlicht.
Strategie
Reshift Creative Studios heeft verschillende middelen ingezet om de doelgroep te laten kennismaken met de nieuwe telefoons. Namelijk door het maken van een verzamelpagina (branded informatiepagina) met content over de telefoons, maar ook tips en tricks (in vorm van tekst en video) over hoe je als smartphonegebruiker beter kunt fotograferen en video’s maken. Ook is er een cursus smartphonefotografie opgezet, waarin de doelgroep gratis stap voor stap leert te fotograferen met de smartphone. Verder zijn meerdere telefoons getest door het testpanel van Review.nl. Verschillende campagnes wezen de doelgroep op aanbiedingen, met als doel ze door te sturen naar de e-store van OPPO.
Uitdaging
OPPO heeft veel ervaring met het ontwikkelen van telefoons die niet alleen strak zijn uitgevoerd, maar daarnaast topprestaties leveren bij het maken van foto’s en video’s. Door de focus en functionaliteit van de camera, wil OPPO zich goed in de markt presenteren als smartphonemerk dat uitblinkt in features rondom foto en video. Maar hoe inspireren we de doelgroep, die graag van alles foto’s maakt met de smartphone, met de nieuwe telefoons van OPPO? De uitdaging voor Reshift Creative Studio’s lag in het creëren van content die de doelgroep van OPPO aanspreekt en de functies  en mogelijkheden van de telefoons goed uitlicht.
Strategie
Reshift Creative Studios heeft verschillende middelen ingezet om de doelgroep te laten kennismaken met de nieuwe telefoons. Namelijk door het maken van een verzamelpagina (branded informatiepagina) met content over de telefoons, maar ook tips en tricks (in vorm van tekst en video) over hoe je als smartphonegebruiker beter kunt fotograferen en video’s maken. Ook is er een cursus smartphonefotografie opgezet, waarin de doelgroep gratis stap voor stap leert te fotograferen met de smartphone. Verder zijn meerdere telefoons getest door het testpanel van Review.nl. Verschillende campagnes wezen de doelgroep op aanbiedingen, met als doel ze door te sturen naar de e-store van OPPO.