Werk. Google Chromebook

De categorie laptops binnen Kieskeurig.nl is een van de grootste productgroepen. Regelmatig worden er binnen deze groep nieuwe producten gelanceerd met onderscheidende en krachtige specificaties. De bezoekers in de productgroep hebben een opvallend hoge aankoopintentie: Maar liefst 26% koopt binnen 1 week een laptop en 44% geeft aan daarbij geen merkvoorkeur te hebben. Deze uitgangspositie bood Google een uitstekende kans om de consument te wijzen op de voordelen van Chrome.

Uitdaging
Google kwam bij Reshift met twee belangrijke uitdagingen voor de 2019 campagne:

  • Het segment Chromebook laten groeien binnen de productgroep laptops.
  • De consument ondersteunen met het vinden van de meest geschikte Chromebook voor zijn/haar voorkeuren.

Strategie
Speciaal voor Google creëerde Reshift de campagne: ‘Welke Chromebook past bij jou?’ De campagne bestond uit twee online bewegingen, die elkaar versterkten.
Via een serie kwalitatieve online artikelen en video’s brachten we ons eigen publiek op de hoogte van alle voordelen van het werken met een Chromebook. Of je nu werkt als ZZP’er, een notebook zoekt voor je studie of juist om lekker mee te relaxen, de veelzijdigheid van de producten werd volledig uitgelegd door middel van herkenbare praktijksituaties, zonder ingewikkelde technische termen. De distributie van de content, via onder meer social media, droeg hetzelfde persoonlijke karakter. Met deze content haakten we perfect aan op de back-to-school periode, waarin de aankoopintentie nog hoger lag. Om extra bereik en impact te creëren, werd er ook buiten onze eigen kanalen gepubliceerd. Dit deden we onder meer via een retargeting campagne. Dankzij onze samenwerking met NU.nl, konden we daarnaast een smarticle publiceren met Kieskeurig.nl als kennisautoriteit op het gebied van Chromebooks.

Wat is de beste Chromebook?
Dat is afhankelijk van het type gebruiker. Om de moderne consument een handje te helpen met het maken van de keuze, lanceerden we de Chromebook keuzehulp. Aan de hand van een relevant aantal vragen, waarbij we niet in zijn gaan op ingewikkelde specificaties, maar toegankelijke gebruikersscenario’s hebben voorgelegd, kwam de consument er op een leuke en snelle manier achter welke Chromebook voor hem geschikt is. Met de vragen, antwoorden en tips uit deze Chromebook-Keuzehulp is het kopen van een Chromebook een stuk makkelijker geworden. Er is namelijk vanuit de resultaten een directe uitklik mogelijk naar de retailers aangesloten bij Kieskeurig.nl.

Uitdaging
Google kwam bij Reshift met twee belangrijke uitdagingen voor de 2019 campagne:

  • Het segment Chromebook laten groeien binnen de productgroep laptops.
  • De consument ondersteunen met het vinden van de meest geschikte Chromebook voor zijn/haar voorkeuren.

Strategie
Speciaal voor Google creëerde Reshift de campagne: ‘Welke Chromebook past bij jou?’ De campagne bestond uit twee online bewegingen, die elkaar versterkten.
Via een serie kwalitatieve online artikelen en video’s brachten we ons eigen publiek op de hoogte van alle voordelen van het werken met een Chromebook. Of je nu werkt als ZZP’er, een notebook zoekt voor je studie of juist om lekker mee te relaxen, de veelzijdigheid van de producten werd volledig uitgelegd door middel van herkenbare praktijksituaties, zonder ingewikkelde technische termen. De distributie van de content, via onder meer social media, droeg hetzelfde persoonlijke karakter. Met deze content haakten we perfect aan op de back-to-school periode, waarin de aankoopintentie nog hoger lag. Om extra bereik en impact te creëren, werd er ook buiten onze eigen kanalen gepubliceerd. Dit deden we onder meer via een retargeting campagne. Dankzij onze samenwerking met NU.nl, konden we daarnaast een smarticle publiceren met Kieskeurig.nl als kennisautoriteit op het gebied van Chromebooks.

Wat is de beste Chromebook?
Dat is afhankelijk van het type gebruiker. Om de moderne consument een handje te helpen met het maken van de keuze, lanceerden we de Chromebook keuzehulp. Aan de hand van een relevant aantal vragen, waarbij we niet in zijn gaan op ingewikkelde specificaties, maar toegankelijke gebruikersscenario’s hebben voorgelegd, kwam de consument er op een leuke en snelle manier achter welke Chromebook voor hem geschikt is. Met de vragen, antwoorden en tips uit deze Chromebook-Keuzehulp is het kopen van een Chromebook een stuk makkelijker geworden. Er is namelijk vanuit de resultaten een directe uitklik mogelijk naar de retailers aangesloten bij Kieskeurig.nl.

Wil je meer van ons werk zien?

Scroll naar top

Resultaten

Dankzij de diversiteit aan onderdelen in de campagne, hebben we sterke resultaten neergezet op beide uitdagingen van Google. Met de diverse artikelen, displayinzet, video’s en social posts bereikten we een miljoenenpubliek. Ruim 33.000 personen rondden de Chromebook Keuzehulp volledig af. Maar liefst 24 procent daarvan klikte door naar een retailer, waardoor de clickshare van het segment Chromebook binnen de productgroep laptops, aanzienlijk groeide.

Werk. functie

contact. algemeen

Wil je weten hoe onze merken en unieke content kunnen bijdragen aan de beleving van jouw bedrijf? Of wil je gewoon gezellig een keer langskomen voor een goeie kop koffie? Bel of mail ons om een afspraak te maken of vul het formulier hieronder in!

contact. Sales

Graag vertellen we je meer over wat onze commerciële proposities, (non-)spot-oplossingen, branded of owned content-concepten, seminars, event shows en consumentenevents voor jouw merk kunnen betekenen. Wil je weten wat Reshift voor jouw merk kan doen? Vul dan de velden hieronder in!