Whitepaper Social Engagement

Het creëren van betrokkenheid bij social content blijkt soms een lastige opgave te zijn, maar er zijn diverse wetenswaardigheden die het stimuleren van dat zogenoemde ‘engagement’ makkelijker maken. Zo zijn er dingen waar je op moet letten bij het schrijven van een tekst op Facebook en kun je je video op Instagram het beste een specifieke lengte maken (probeer eens maximaal dertig seconden voor een hoger engagement). Ook zijn er zaken waar je rekening mee moet houden wanneer je een YouTube-video uploadt.

Door wat eenvoudige richtlijnen toe te passen, kun je meer clicks, likes, comments, shares en videoviews realiseren. Deze whitepaper biedt inzicht in de engagement-score op diverse socialmediakanalen (Facebook, Instagram en YouTube) en hoe je jouw socialmediacontent eenvoudig kunt optimaliseren voor een groei in engagement!

Wat is engagement?
Engagement is de betrokkenheid van het publiek bij de content; voor nu wordt er uitgegaan van social content. Onder betrokkenheid kunnen verschillende zaken worden verstaan, maar elke vorm van interactie op de content kan meegerekend worden. Denk hierbij aan clicks, likes, comments, shares en videoviews. De betrokkenheid van het publiek wordt doorgaans uitgedrukt in de zogenoemde ‘engagement-ratio’. Hier zijn diverse definities voor te vinden, maar kan gezien worden als het percentage personen dat heeft geïnteracteerd met de social content, ten opzichte van het totaal aantal bereikte personen. De engagement-ratio wordt ook wel uitgedrukt in een absoluut aantal, dat ‘betrokkenheidsacties’ wordt genoemd. Dat is dus het aantal clicks, likes, comments, shares en videoviews die voortkomen uit de social content. De engagement-ratio wordt vaak als belangrijke graadmeter gebruikt voor het inzichtelijk maken van het succes van social content of een campagne.

Hoe hoger de engagement-ratio, hoe meer er een match is met de doelgroep. Een maximale engagement-ratio van 100% houdt in dat alle bereikte personen interactie hebben gehad met de social content. De volgende formules voor de engagement-ratio kunnen gehanteerd worden:

FORMULE ENGAGEMENT-RATIO
(EXCLUSIEF VIDEOCONTENT)
(Aantal clicks + likes + shares + comments)
/ aantal bereikte personen

FORMULE ENGAGEMENT-RATIO
(INCLUSIEF VIDEOCONTENT)
(Aantal clicks + likes + shares + comments + videoviews)
/ aantal bereikte personen

Meer lezen?
Dit was slechts een klein deel uit de volledige whitepaper die wij voor je hebben gemaakt over Social Engagement. Je kunt deze whitepaper gratis downloaden. Druk hieronder op de knop, vul je gegevens in en we sturen je graag het whitepaper toe per mail. Wanneer je je gegevens achterlaat voegen we je gelijk toe aan onze B2B nieuwsbrief, deze nieuwsbrief staat altijd boordevol informatie over en van onze merken als Kieskeurig.nl, Computer Idee, Computer!Totaal en nog veel meer! Dus meld je aan!

Klik hier om de whitepaper te downloaden

Scroll naar boven
Home
Bedrijfsnaam
Voornaam
Achternaam
Bedrijfsnaam
Voornaam
Achternaam
Ja, ik wil de nieuwsbrief van Reshift ontvangen.

Student? Kickstart je Carrière!

Welke richting wil je op?

contact. Klantenservice

Solliciteer. functie

Solliciteren. functie

Resultaten

contact. algemeen

Wil je weten hoe onze merken en unieke content kunnen bijdragen aan de beleving van jouw bedrijf? Of wil je gewoon gezellig een keer langskomen voor een goeie kop koffie? Bel of mail ons om een afspraak te maken of vul het formulier hieronder in!

contact. Sales

Graag vertellen we je meer over wat onze commerciële proposities, (non-)spot-oplossingen, branded of owned content-concepten, seminars, event shows en consumentenevents voor jouw merk kunnen betekenen. Wil je weten wat Reshift voor jouw merk kan doen? Vul dan de velden hieronder in!